Något är fel

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ahelyn

Något är fel

Inlägg av Ahelyn »

För drygt en månad sen kurade jag Lilleman. Efter att ha läst boken om och om igen och även fått tips av snälla här inne på forumet så tycker jag allt börjar sätta sig. Jag känner fortfarande lite låst hemma med rutinerna men nu har jag börjat få honom att sova i vagnen utomhus och det gör ju allt lättare. Nu till mitt problem. Lillen vaknar alltid klockan 7 trots att jag lägger honom 20.00. Har försökt med pangramsa men det tar inte så jag gör morgon istället. Kan någon snäll titta på mitt schema? Kanske är det där det brister.

Lillen 9 månader

8.00 Godmorgon + frukost
10.00 lite mer frukost
11.00 Siest (1 1/2 h)
12.30 Lunch
14.00 Mellanmål
15.30 Siesta (45 min)
16.30 Middag
19.30 gröt, amma, nattbad, godnatt

så tacksam för hjälp!!
Anna09

Re: Något är fel

Inlägg av Anna09 »

Hej!

Bara en reflektion... han kanske är en 19-07-kille? Bara för att man lägger lite senare innebär inte alls att de sover längre på morgonen...

Hur är det med mörkläggningen? Och trafikera med ramsa så sent på morgonen är vanskligt. :roll:

Schemat ser bra ut annars tycker jag. :D
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Ahelyn

Inlägg av Ahelyn »

Ja, alltså den sista timmen mellan 19 - 20 är bedrövlig. Han kladdar och äter sin gröt dåligt och är allmänt grinig. Men behöver jag ändra på sovtiderna på dagarna då? Alltså ha första sestan klocna 10 istället?
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Japp, backa hela schemat med 1 timme tycker jag med. 8) :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ahelyn

Inlägg av Ahelyn »

Okej. å gör jag det. Tack för era svar. Jag måste bara fråga. Alltså är det så att jag alltid måste vara hemma innan läggdags. Det är ganska tråkigt om man är hos vänner eller iväg på annat att alltid behöva stressa hem med lillen. Vi är ett ungt par och vill fortsätta ha ett social liv. Kan jag fortfarande ha det med SHN metoden? Och om jag nu spolar bak hela schemat måste jag ju vara hemma ca 18.00 varje dag. Värre än tonåren :D ALltså så småningom ska han kunna sova i vagnen och klara av att transporteras hem och fortsätta sova i sin säng? Eller är det priset man betalar för att sova hela natten? Vara hemma hela dan?

:shock:
videunge

Inlägg av videunge »

HEj

när allt satt sig kan man somna borta i vagn, transporteras hem i vagn eller bil och bara flyttas över till säng. så det är lugnt. eller man kan ha resesäng med :mrgreen: MEN vänta tills allt har satt sig

kram :D
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej.

Så klart alla vill ha ett socialt liv, vi är också unga... :mrgreen: :D

Bjud hem folk första tiden tills allt sitter, vi var borta på fest en månad efter kurstart, körde våra tider för mat och kvällslurk där på festen, la i mörklagt rum efter skratt på ö-våningen, ramsade som vanligt och hade med oss b-vakt till middagsbordet igen. Inte ett pip från damen som somnade och kunde köras hem i bil sovandes när vi ville ge oss av, för att vi själva var trötta... överflytt från bil till säng utan problem.

Attityden avgör, och att man har tålamod första tiden - sen är ni allt mobila allihopa skall du se. Bara man håller tider och upplägg så är lokalen ganska oviktig. :wink:

Jag kände mig också låst första tiden, tills jag hajade grejen - sen sitter friheten och njutningen som en smäck!

:D
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"