Första natten gjord, peppning tack!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Fillesföräldrar

Första natten gjord, peppning tack!

Inlägg av Fillesföräldrar »

Hejsan!

Igår 13/8 startade vi SHN kuren, pappa tog första natten och i natt så är det mammas tur då pappa ska upp o jobba på morgonen.

12 minuter tog det för Filiph att somna igår kväll, 30 minuter tog det att somna om vid två på natten, och sen var det ett evigt spring i vargtimmen. Men det var som sagt första natten. Nu ska det gå bättre. Det måste bli bättre.

Peppa mig gärna så jag överlever de kommande nätterna och dagarna utan sömn =)
helamig

Re: Första natten gjord, peppning tack!

Inlägg av helamig »

Oj det låter ju som det gått fantastiskt bra alltihop. Heja,heja. Det här kommer ni fixa lätt som en plätt :wink: Några nätter till sen får ni sova :lol: Kan du inte få lite hjälp med passning på dagen imorgon så du får sova?

KRAM
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
Fillesföräldrar

Tyvärr så finns det ingen som kan hjälpa mig i morgon på dagen, däremot så får jag väcka sambon i natt så jag får sova nån timme innan han går o jobbar som tur är.

Tror ni att detta kan förstöra? Att vi alternerar redan andra natten?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fillesföräldrar skrev:Tror ni att detta kan förstöra? Att vi alternerar redan andra natten?
Nejdå, ingen fara :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fillesföräldrar

Inne på andra natten nu. Jag har dock en fråga, eftersom det är ramsan som är av vikt i natt, hur snabb ska man vara med den?

Vi har för tillfället en babymonitor inne hos honom för att höra första pipet och finnas där på stört, dock är den liiite för bra skulle man kunna säga. :P Jag hörde nämligen 22.42 hur han pep till i monitorn och bökade runt i sängen. Innan jag hann ta mig ur soffan var det tyst igen. Sen 23.07 så hörde jag hur han bökade runt en hel del, ca 3 minuter. Men han gnäller inte. Han verkar ju somna om av sig själv. Ska jag dit o ramsa även om han bara bökar runt eller först när han börjar fråga?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Du väntar med att svara tills han har frågat :wink: alltså inte vid lite bök och knök.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fillesföräldrar

Tack för råden! Nu är vi inne på tredje natten och jag undrar om hur vi ska göra med babyvakt? Vi har använt den fram tills nu och den står iofs på nu också, men är det bättre att kanske stänga av den så vi inte överkoncentrerar oss? Det tar ju längre tid innan vi hör honom då vilket kan leda till att han hinner bli rejält arg i värsta fall. =(
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag tycker babyvakt är toppen när man till exempel sitter ute och äter/umgås på sommarkvällarna, vi hade den även när barnen var mindre och vi var i stallet och de sov middag eller på kvällarna. Men jag tror du är inne på rätt spår när du skriver att det kan bli överkoncentration när man använder den inne - minsta pip hörs. På min babyvakt kan man ställa känsligheten, det kanske går att göra på din också? Men jag tycker ni kan stänga babyvakten när ni är inne, då hör ni inte gossen förrän han behöver svar på sina frågor :wink:

Kram Mia
Fillesföräldrar

Mera frågor.. hmm.. =/

Jag får inte Filiph att sova mer än 45 minuter på långvilan på dagen. Tanken är att han ska sova 11-12.30 men vaknar alltid efter 45 minuter, nån gång har jag fått honom att somna om men det är om han sover i vagnen och jag kör off road. Men det tar 20-45 minuter för honom att somna om då. Andra gånger så blir han bara skitarg och vägrar somna om. Alla ramsor i världen hjälper inte då =/ Vad ska jag göra?

Annars så somnar han på alla sina vilor (8.40-9.00, 11.00-12.30, 15.00-15.45) väldigt fort och utan speciellt mycket protester. Så somna går jätte bra, och det är jag evigt tacksam för =).
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkomen hit!

Ofta tar den en bra stund innan allt faller på plats och det är ganska vanligt att de små liven inte tycker att de måste sova så mycket på dagen efter kuren. Men efter någon vecka brukar de sova bättre på dagen. Så fortsätt att erbjuda sömn under 1,5 h så kommer han snart sova hela passet.

Lycka till!
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"