Han sover längre på morgonen och mitt ego tar över!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Morgongåva

Han sover längre på morgonen och mitt ego tar över!!!!

Inlägg av Morgongåva »

Hej! Direkt efter kuren reste vi och allt har gått mycket bra. Ända som hänt är att jag själv efter att fått sömn blev zombie och sjuk!! :)

I förr går morse så vakna jag 09.00!! Hjälp, hade missat att väcka honom, han sov som en stock!!! :D . Så det blev välling och han fick vara vaken till lunch vilan istället, dvs jag hoppade över morgon vilan eftersom den brukar vara 09-09.45.

Är så van att han brukar vakna vid 06.30-07 el så har vi väckt honom 07.

I morse igen, vakna 08.00, blev kluven om jag skulle göra lika som föregående dag vilket mitt ego vill, sköönt att få sova......Men besluta alltså att väcka honom 08.15 och han fick välling 08.30 men det blir inget mellis innan morgonvilan och det känns så tight att lägga honom igen kl 09.00. Nu gick sambon på promenix o ev somnar han 09.45 och t max 10.15 då.

Hans schema: (som jag kurat in honom på,avslutade för 2v sedan)

07.00 väckning
07.15 välling
08.45 lite fruktpuré
09.00-09.45 sova
12.00 lunch
12.30-14.00 sova
15.00 mellis
17.30 kvällsmål
19.15 välling
19.30-07.00 sova

Min fråga är, ska jag låta honom sova längre och hoppa över morgon vilan?
Ha längre lunch vila?
Ska jag ev lägga honom 19.00 (verkar trött redan då) och väcka kanske typ 07.30 el 08.00.?

Inatt efter den "konstiga" gårdagen utan morgonvila så vill jag också berätta att han sov heeeela natten utan ett knyst! Vilket inte hänt tidigare. Dock mellan 11.30 och 12.30 lite gnällig, innan lunch vilan men eftm gick bra.

Guldklimpen är en stor kille på lite mer än 11kg, och är den 26aug 11månader.

Önskar jag var en super mamma som kunde gå på ngn bra magkänsla men känner att jag behöver alla tips som ni kan ha. Fick ett super tips sist jag bad om hjälp som fungera! Tack Anna09! :lol:

En annan fråga, har problem att få honom leka själv, och vad jag förstår finns det en bok om det också? I så fall vad heter den?

Tack så länge!!

Psst! Kan inte fatta att han sover hela nätterna, för bra för att vara sant!!! TACK!!! \:D/ :heart:
Morgongåva

Re: Han sover längre på morgonen och mitt ego tar över!!!!

Inlägg av Morgongåva »

Alltså avslutade uppföljningsveckan för 14dgr sedan!!

Vill också berätta att vi har inga spec tider jag och min sambo. Sambon har mycket flexibla tider och mina tider varierar varje månad (flygvärdinna). Så vi måste inte ha ett spec schema utan jag vill nog ha ngt som passar honom bäst!!
Anna09

Re: Han sover längre på morgonen och mitt ego tar över!!!!

Inlägg av Anna09 »

Hej Morgongåva!

Jag klipper in ditt inlägg i din gamla tråd, låser denna och så håller iv oss i en tråd framöver, det blir omöjligt för oss som hjälper till att hålla reda på ifall alla författare har olika trådar. :wink:

Ses där!
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"