Hej igen!
Nu har lill-skruttan blivit 3 mån och en vecka!
Hon är en glad liten tjej som babblar hela tiden!

Dock klarar hon bara av att vara vaken 1 1/2 timme per gång fortfarande....
Hon äter fortfarande mkt på nätterna, delvis beroende av att hon somnar om fort vid amning och jag har inte orkat ta tag i det...

Men hon absolut inga fasta tider. Ibland 01, 02, 03, 04, 05. Jag ammar henne kl 17 när hon precis vaknar, sen ammar jag henne runt 18 och lägger 18.30/19. Problemet är att på kvällen så verkar hon inte så hungrig utan släpper bröstet och skriker. Och hon tar som sagt inte nappflaskan fortfarande.
Nu till min fråga: När hon somnat (vi måste vagna fortfarande, somnar väldigt sällan av sig själv utan att vi måste alltid vagna) så vaknar hon nästan alltid efter 30-45 min, ibörjan tänkte jag att hon var hungrig och tog upp och matade henne men hon hade fortfarande svårt att somna om efteråt. Till saken är att hon är ganska svår att få att somna om vid dessa tillfällen... Ska vi tänka på det som att vi tar en kur eller? Jag märker ingen skillnad nu när vi inte matar längre....
Jag ammar henne i sömnen kl 22 ca. Inatt ska vi försöka vagna bort första nattmålet för att ge henne mat kl 4... Jag tänker att det kanske är därför som hon är så trött på dagen pga att hon är uppe flera gånger på natten och äter.
Fråga 2: När kan man börja ge gröt?
Fråga 3: Nu när hon är 3 mån så behöver jag nog se över hennes schema. Hon vaknar kl 6 eller 6.30 på morgonen och orkar inte vara uppe längre än till 18.30/19. Jag ska hämta på dagis och skola på em.(stora killen kl13.30 och lilltjejen kl14) så jag behöver att hon sover innan i och med att hon fortfarande vill ha mat direkt när hon vaknar... (ps när ändras det förresten? Jag kommer inte ihåg från de stora barnen...

) Har någon något bra förslag på schema??? Mottages tacksamt. Nu sover hon 2 tim (8-10)2 tim (12-14) och 45 (16-16.45) men den sista blir oftast kortare.
kram
Mamma till Arvid 050131 (kurad vid 7 mån) och Elsa 071028 (SM från början) och en ny liten Saga 110503.