Vet inte om jag kluddar på rätt forum...men ändå..
Jag har en 4 åring (som blev 4 i början på maj), han har blöjor och vi har just slängt bort alla nappar framgångsrikt och utan något krånglerier.
Men nu, eller redan förra sommaren började vi så smått att pott träna lite, han satt där det första han gjorde på morgonen och klarade sig torr hela natten.
En och en annan gång så satt han på stora toan och kissa en drill....
Vi åkte på en utlandsbadsemester och det gick strålande på stranden...och hela dagarna...
Men när vi kom hem så var vi tillbaka på blöjor...
okej vi väntar in han tänkte vi...och tiden går..
Sen började dagmamma klaga på att han inte säger till att han bajsar och sitter med bajset kvar.Vi började försöka lite mera potträning hemma och pratade att de vore bra om han sa till när han hade bajsat...(misstänker att dagmamma tjatde om det)
DÅ blev det värre!! bajsar nu dessutom 4-5 gånger per dag (annars 1 gågn oftast på morgonen)
Bajsar små kluttar nu mest hela tiden...
Verkar som han håller tillbaka, men bajset är helt normalt..
Har han inte tid?
Han är nu oxå en mkt rörligt och flaxig 4 åring som inte har tid att sitta still så länge, vilket började för några veckor sen bara.
Make och jag beslutar att ignorera det hela, inte tjata eller säga nått om potta eller när han småbajsar....
Tips!!!
Hur ska vi göra??
Sa åt dagmamma att vi slutar tjata för det har blivit värre, hoppas hon har gjort det oxå....
HJälp.....
/ bajsblöjetrött Kajsa mamma