Nu har vi äntligen kommit igång, men dagsluren??? Hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Linus Johan

Nu har vi äntligen kommit igång, men dagsluren??? Hjälp

Inlägg av Linus Johan »

Hejsan

Vi är nu inne på andra dygnet på kuren och tycker det har gått ganska bra faktiskt.

Lilla Alice fyllde 1 förra veckan och vi valde att ta schemat från boken rakt av.

Nätterna har gått utmärkt med bara 2 uppvak och lite buff första natten och knappt ingen andra natten.
Men nu till dagslurarna!!

Alice har alltid sovit i vagnen 2 pass tidigare men nu ska hon alltså sova 2 h inne i sängen.

Båda dagarna har hon somnat relativt fort och sovit ganska exakt en timme sen börjar fighten på allvar.

Både igår och idag har vi inte lyckats somna om henne under kvarvarande timme.

Första dagen buffade jag endel men upplevde att hon blev mer stressad nästan.
Idag har jag förlitat mig på ramsan och visst blir hon lugnare men just som jag ska ge sista ramsan så drar hon igång igen.

Hur ska man göra här? Är ju hopplöst att ha henne halvsovande i en timme på slutet.

Tacksam för svar.

Mvh Linus, Carro & Alice
Elle

Re: Nu har vi äntligen kommit igång, men dagsluren??? Hjälp

Inlägg av Elle »

Hejsan!

Varmt välkommen till Forumet :D Bra jobbat hittills med kuren! Först vill jag be er att ha TÅLAMOD. Ni är endast på 4:e dygnet på kuren och kuren är en process som tar tid innan allt sitter. Kurens fyra dygn är till för att införa det nya och ge tydliga, lugna svar och sedan har ni uppöljningsveckan när allt börjar sätta sig och bli stabilt. Så fortsätt erat fina arbete och kräv inte att allt ska sitta perfekt efter 3-4 dgr.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"