Hej,
Min 1,5 åring brukar alltid sova till nånstans mellan 6.30 och 7:30. Han somnar mellan 7 och 8 på kvällarna och sover ca 1,5 timme på dan. Nu har han den senaste veckan börjat vakna kl 5 på morgonen och i morse vaknade han 4:40. Han sover inte i kapp på dan utan snarare mindre än han brukar. Vad beror detta på och hur ska vi få slut på det? Han sover i eget rum och har gjort så sen han var 6 månader. Jag tar inte honom till mig när han vaknar utan lägger mig på hans golv på en madrass och lägger honom bredvid mig men han vill inte somna om.
Det är ju omöjligt att aktivera honom när dagen blir så lång. Det finns inte mycket man kan göra kl 5 på morgonen heller.
Hälsningar
Mamma Nicole
min 1,5 åring vaknar kl 5
Re: min 1,5 åring vaknar kl 5
Hej!!
Välkommen !
Det jag tror mig läsa i det du skriver är att din lilla inte har kurats enligt SHN? Om så inte är fallet så rekommenderar jag dig att läsa den !
Men för att ändå kanske svara på frågan varför det vaknas tidigare på morgonen... Har du kolmörkt i rummet där han sover? Jag menar KOL KOL mörkt? Om inte kan det vara en idé att mörklägga. Ett fantastiskt tips är att du sprayar vatten på fönstret och sen sätter upp folie!
Ha en fortsatt fin sommar.
Kramar
Mian
Välkommen !
Det jag tror mig läsa i det du skriver är att din lilla inte har kurats enligt SHN? Om så inte är fallet så rekommenderar jag dig att läsa den !
Men för att ändå kanske svara på frågan varför det vaknas tidigare på morgonen... Har du kolmörkt i rummet där han sover? Jag menar KOL KOL mörkt? Om inte kan det vara en idé att mörklägga. Ett fantastiskt tips är att du sprayar vatten på fönstret och sen sätter upp folie!
Ha en fortsatt fin sommar.
Kramar
Mian
En liten född 00
En "lill liten" född 09
En "lill liten" född 09