VAD TYCKER NI OM BUMBOSTOLEN?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
AnnaO

VAD TYCKER NI OM BUMBOSTOLEN?

Inlägg av AnnaO »

:D Hej alla!

Vad tycker ni om Bumbostolen :?: Har någon provat den :?:
Jag tycker den verkar bra för att bebisen kan vara med sittandes, t.ex vid (på :wink: ) matbordet, måste ju vara intressant :)
Ett minus är kanske priset, de flesta vill ha ca 300:- i andra hand, ny kostar den ca 430:-
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:thumbsup:

Kanon är den, tar mycket mindre plats än babysitter och är roligare bra mycket längre tid!
För mig har den varit värd varenda krona, nu sitter hon med mig på diskbänken, matbordet, databordet m.m utan att ta upp någon plats och hon älskar den också!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Tittade på Emma-bilder för att få klart för mig vad en Bumbo-stol är. Verkar bra! Kan en 10-kg;s Hugo också få plats i en sådan, eller är han för stor..? Har funderat mycket på hur jag ska göra i köket nu, för att kunna ha honom i arbetshöjd! I ikea-stolen är han inte det, och babysittern kan vi nu glömma! Var köper man en Bumbo?

P.S. "hos fotografen" - vad söta ni är båda två! 8) D.S.
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej Emma!

Tack för svar! Det var ungefär så jag tänkt att det kunde vara bra eller kanske bättre än babysittern eftersom där kan de ju bara vara på golvet o ser inte vad man gör...
Jag har nämligen tittat på en babybjörn sitter men de äe oxå dyra så jag tänkte välja mellan bumbo o sitter :?
Ja, ja det är mina funderingar...

:D Päivi!

Jag sökte ordet bumbo på google och då stod det att de kan ha den till långt över ett år så det borde ju gå bra för din pojke :D

Kram Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

Päivi igen :D
Kolla www.spacebabies.se/bumbo.html
Där står info.
www.onetex.se kan man köpa den föe 429:-
/Anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

Anna, underbara människa! :heart: Tack! Har mailat vidare länken till mannen i mitt liv - så han också får se...
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
jag tycker Bumbostolen är jättebra. Vi använder den fortfarande ibland när Lovisa sitter på diskbänken. Hon kan iofs komma ur den men det tar ett litet tag så man hinner lyfta ur henne innan det är någon fara.
Har man en lite knubbis skulle jag dock prova stolen i en barnaffär först. En kompis till mig har en ganska knubbig son och redan när han var 4 månader var det rätt tajt att få ner låren i öppningarna. Det var för trångt och inte så skönt tyvärr.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Tjenahej!
Bumbon har jag köpt på Babyland och den går att köpa på deras hemsida också!!

Klart Hugo får plats :lol:

Kram T
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej igen!

Tack för den detaljen, Krumel, det var jättebra att veta, för jag har just en liten knubbis :)
Hon är tre månader idag och väger 7400 g , så vi får väl se om det blir en bumbo eller en babybjörn babysitter :?
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!
Tycker åxå att bumbon är bra, tyvärr så kan hon inte sitta i den nu på grund utav hennes härligt tjocka ben.. :D
Och hon är bara 7 månader så det är nog bra att prova en först på en affär :D

Vi har dock använt den i dryga två och en halv månad + att vi fick låna den så det kändes inte så farligt i kostnadsväg för oss *ler*

mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Det kanske blir så att man kan använda den tills hon kan sitta själv, vid 6-7 månader, eller? :-k
lillan

Inlägg av lillan »

jag började använda den när hon var dryga 5 månader...hon satt rätt så bra redan då, stabil i nacken osv.

Nu vid 7 månader ryms hon inte i den längre :oops:

Men som sagt hon är väldigt rund och go :D

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Vi använde vår jättemkt. Har dock för mig att de rekommenderade den upp till 10 kg.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Mindy

Inlägg av Mindy »

Jag tycker att den var suverän, främst i åldern 5-8 månader. Den löste många vardagssituationer för oss sedan han blivit uttråkad av babysitter och magläge.
Simon kunde vara med på köksbänken t ex på ett säkert sätt. Den var också perfekt (enkel och lätt!) att ta med när vi skulle någonstans där vi visste att det inte fanns barnstol. Då satte vi den på en vanlig stol bredvid oss och han var mäkta stolt över att få sitta "som folk". :lol:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej!

Nu har jag köpt en bumbo i alla fall :!: Är jättebra!
Det enda är att min pojke fick för sig att han skulle visa mig hur han kunde lyfta lillasyster i hela härligheten :roll:
Så det är nu ett litet orosmoment när hon sitter på diskbänken eller bordet, att någon av dem råkar dra ner henne när de vill vara med henne :?
Men det går nog bra :wink:
Tack för alla svar :!: :!:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"