Jotack, det går sakta men säkert framåt hos oss. Vi har kurat nu i över tre veckor och framstegen kommer i omgångar.
Lille O har inte varit jättejobbig på kvällarna sen vi började kura, utan hans problem har varit att han vaknat stup i kvarten (vissa nätter bokstavligen) hela nätterna och nu har vi kommit så pass långt att vi snittar 4 uppvak/natt men det räcker oftast med en ramsa så somnar han om!
Nu håller jag tummarna för att vi snart når hela vägen fram till en hel natt och det kommer, jag vet det men ibland tryter tålamodet.
Vi har oxå haft lite problem med uppvak på morgonen, då har jag kört först en pangramsa och sen lite husljud, i vissa fall toalettspolning (jag måste ju ändå hålla koll på om han somnar eller "behöver assistans" och när det är ca 45 min innan morgonen (morgon 07:30) om han vaknar då och uttrycker missnöje så ramsar jag och sen sätter jag på musik (klassisk musik, dock ej Mozart utan pianoklink) och då brukar han först somna om en liten stund (tio minuter) och sen ligger han och leker i sängen tills det är morgon. Självklart funkar inte detta alltid, men han har börjat fatta galoppen att vi kommer, det blir morgon och man kan ha kul under tiden tills dess om man nu vägrar sova.
Min lille O är ju nästan dubbelt så gammal som lille Anton, så han kan ju sysselsätta sig själv med nallar och annat kul som man kan hitta i sängen (typ kudde!)
Håll ut, ni komer dit med!