Är lite orolig över hur det kommer att gå med kurandet. Har kanske hängt upp mig på att 12h natten kommer under kuren.
Bakgrund: Lucas är vår son som sovit relativt kasst 11/12 månader under det första året. Efter att ha läst o läst igenom SHN-boken och blivit glad över alla lyckliga inlägg och kurade barn, så tändes hoppet igen. O ja vi hamnade i en desperat position där BVC:s nästa förslag var neuroleptika, vilket får håret på min kropp att resa sig
Att ingen kunde nämna AW, för när jag läser boken om och om igen och går tillbaka till de olika kapitlen så känns det så rätt. Anna har satt orden på alla de tankar som flugit runt i huvudet under det första året. Och ja, vi är intresserade att ge vårt barn en långsiktig lösning och det finaste han kan få förutom Kärlek....SÖMN!
Natt 1 har nästan varit den bästa natten, då han sov i 9,5h i sträck, somnade efter 51min. För att sammanfatta det hela, så har Lucas fortsatt att vakna ofta på natten, i snitt 4-5ggr och hälften av gångerna somnar han om själv och ibland tar det allt mellan 1-60min mha ramsa enbart. vargtimmarna var jobbiga första dagarna, nu har han somnat om de två senaste dagarna, så vi äntligen fått väcka honom med påmpa o ståt(kul med omväxlande roller:) Natt 6 var katastrof, vaknade en gång/h-duktigt bakslag, natt sju = bra , natt 8 vaken mellan 22.30-23.30 pendlar mellan att vara ledsen och förbannad, skriker upp sig vid påminnelsen. Nu är det dags för natt 9, läggningarna tar 2-6min senaste 7nätterna och är väl det som är lättast. Det finns som sagt många positiva inslag( men min oro smyger sig sakteligen på....kommer han att kunna sova en hel natt någonsin:( Vi har attityden av självklarhet, hör nästan Annas röst: "på natten sover man, inget kul händer på natten"
Tror stenhårt på detta men undrar om vår Lucas är orolig/ledsen, för när han vaknar är det verkligen gråt o blir det inte snabbt bekräftat, så stegras ljudet och troligtvis vakengraden.
Orolig.......