Några frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mimmismamma

Några frågor

Inlägg av mimmismamma »

Vi håller på att förbereda oss mentalt inför kurning av Mimmi, 6 mån. Två frågor som jag hittils har funderat på:
1. Vad gör man då hon vaknar nöjd, men det inte ännu är "tid" att vakna? Ska man buffa/ramsa eller vänta tills hon börjar gnälla?
2. Vad ska vi göra om vi har bestämt att hon ska sova en 45 minuters lur, men hon inte ens hinner somna under den tiden? Ta upp henne och hålla henne vaken tills nästa sovtid eller fortsätta tills hon somnar?

Tacksam för svar :D
HÖNSMAMMA

Re: Några frågor

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hejsan

När ni kurar rekommenderar jag att ni läser på ordentligt i Internationella SHN-boken innan, det är de 3 kurnätterna som är viktiga att köra "by the book". Sedan kommer ni förståss att få jobba vidare innan det sätter sig helt.

Om det skulle vara så att hon vaknar glad och nöjd under vargtimmen är det bara att ge henne en pangramsa, det brukar ge bra effekt. Är det strax innan väckning är det bara att låta henne ligga och filosofera :wink: .

Om det skulle vara så att hon inte somnar inom sin 45-minuterslur så kan ni lägga på en marginalkvart. Skulle det sedan vara så att hon inte somnar under den tiden "väcker" ni henne med sång och glada tillrop (som om hon hade sovit 45 minuter). De gånger detta har hänt med mina barn har varit i de lägen då det varit dags att justera schemat.

Lycka till och kom ihåg läs och läs igen innan ni sätter igång! Sedan finns vi på forumet som "coacher" ifall det skulle behövas. :)
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
mimmismamma

Inlägg av mimmismamma »

Ok. Och om pangramsan inte hjälper? Vill vara förberedd och veta hur jag ska bete mig på förhand :D
Elle

Inlägg av Elle »

Hej mimmismamma!

Allt står att läsa i "Internationella SHN-boken" så ta fram och läs den ett par vändor till innan ni startar kuren.

Lycka till!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"