Kram, kram.
Finns det ngn som tar emot kurbarn???
Finns det ngn som tar emot kurbarn???
Jag har misslyckats för andra gången med kuren och vet inte vad jag skall ta mig till!!
Jag undrar om det finns ngn som tar emot kurbarn och som "kan" kuren? Känner mig helt desperat Dottern blir hysterisk, lyssnar ej på ramsan och skriker i timtal. Vet att Anna tog emot förut, men inte längre, så jag tänkte att det kanske finns ngn som tagit över hennes jobb?
Kram, kram.
Kram, kram.
Mamma till underbar liten tjej på 20 månader. Ny bebis kommer i maj-07.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Men du har också förstått att du behöver hjälp. Starkt det också. Ty inte alltid är det så himla lätt för just mamma att fixa (särskilt) de första två nätterna på rätt sätt och det är faktiskt inte alltid mammas "fel". Barnet är så inriktad på tutt, snutt och allt vad du mamma stått för sedan en mindre evighet, att lilla ungen verkligen kan vara totalt oresonlig. Det är i det läget en neutral person - som jag eller vem som helst - eller en bröstlös person, som pappa - gör bättre nytta och hundra gånger enklare.
Finns en öm far
Sedan, om och när ni verkligen kommer till skott för ett tredje LYCKAT genomförande av kuren, ska du försvinna hemifrån de första två nätterna
I augusti ska jag hålla en kurs är meningen för frivilliga "studenter" som vill kunna hjälpa och ta över SHN-arvet i praktiken. Men dit är det långt. Släpp den tanken och se till din närmaste omgivning.
Boken först är ett måste
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kurkurs
Hej Anna,
tack för svar
. Jag skall försöka igen, åka bort och låta pappan sköta det hela. Om det inte går, kan jag ställa mig i kö för augustikuren då? Lillan kommer att vara 18 månader då. Känns skönt att veta att om vi inte lyckas kan det finnas ett "ljus'" i mörkret. Jag har boken och har sett dvd:n, men lyckades ändå inte, hon slutade aldrig att gråta
.
tack för svar
Mamma till underbar liten tjej på 20 månader. Ny bebis kommer i maj-07.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Augustikursen blir en kurs för blivande kurare, inte för kurbarn. Återigen - släpp den tanken och se till de resurser du har NU
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022