Vi kurade vår kille på 8 månader när han var 7 månader som innan det vaknade varannan till var tredje timme för amning. Han sover nu jättebra, MEN vid 3-tiden och sedan varje timme därefter vaknar han till och vill sedan upp vid 5. Han klättrar upp i sängen och står och skriker. Han somnar om snabbt då vi lägger ned honom, men det innebär att vi vaknar till själva dessa jobbiga timmar. Har läst flera trådar med tips för hur vi kan få honom att sova längre på morgonen (ska testa direkt!) men HUR ska vi komma förbi vargtimmarnas dilemma?
Tack på förhand,
Monica
8-månaders kurad bebis vaknar varje timme 3,4 och 5,vad göra
-
Lukas mamma
Re: 8-månaders kurad bebis vaknar varje timme 3,4 och 5,vad
Hej,
vad du än gör... "testa" ingenting, läs, fundera och KÖR. Man testar inte på små barn, det märker de direkt.
Har du läst om 8 månaders ångesten? Har du Barnaboken, där står den, och allt annat upp till 16 års ålder bra beskrivet.
Hur frågar han när han vaknar i vargtimman och hur gör ni för att svara på de frågorna?

vad du än gör... "testa" ingenting, läs, fundera och KÖR. Man testar inte på små barn, det märker de direkt.
Har du läst om 8 månaders ångesten? Har du Barnaboken, där står den, och allt annat upp till 16 års ålder bra beskrivet.
Hur frågar han när han vaknar i vargtimman och hur gör ni för att svara på de frågorna?
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -
-
Lukas mamma
Jag menade inte att "testa" i den bemärkelsen. Jag har "kört" på med kuren och allt har fungerat väl, tills nu... Det jag har läst ger dock flera olika förslag så ett slags testande blir det ju trots allt, eller hur...
Han vaknar till, ställer sig direkt upp och ropar. När jag lägger ned honom blir han väldigt arg! Är på semester nu och då han sovit i resesäng har han inte kunnat ställa sig upp alls och då har det fungerat mycket bättre.
Jag antar att jag får fortsätta leta efter andra förslag och köra på det.
Tack för svar
Han vaknar till, ställer sig direkt upp och ropar. När jag lägger ned honom blir han väldigt arg! Är på semester nu och då han sovit i resesäng har han inte kunnat ställa sig upp alls och då har det fungerat mycket bättre.
Jag antar att jag får fortsätta leta efter andra förslag och köra på det.
Tack för svar
Det är för att små barn som är arga inte kan verktygas. Som du säger blir han bara ännu argare. Ramsa ut hurtigt och högt. Forts att ramsa tills lillen går ned i tonen och sedan kör du husljud omedelbums så du inte hänger kvar vid hans dörr. Med rejäla ljud har han ngt annat att lyssna på än sig själv och vet på så vis att han är vaktad.Han vaknar till, ställer sig direkt upp och ropar. När jag lägger ned honom blir han väldigt arg!
Krisar det ihop så kan du då först tänka på att gå in och har han verkligen bett om hjälp så kommer han ligga kvar när du lägger honom eller tom lägga sig ned av sig själv när du kommer in och då kan du ge en solfjäder tills tungandningen kommer och sedan ramsa ut.
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie