Kära ni alla rara engagerade

Jag har den smärtsamma plikten att meddela att SHN-kursen är inställd
Först föll våra klippor till kurledare ifrån, kära Elle

och kära SusanD

Sedan föll samtliga förhandsanmäla kursdeltagare ifrån. De enda inbokade kursdeltagare vi har i dag är kära Krisse

och kära hannisen

Två stycken
Till råga på allt har den enda anmälda sömntrasslaren lämnat återbud, dvs mamma och tilltänkta följseslagaren mormor dragit sig ur p g a plötslig, svår sjukdom i familjen

Och utan barn, ingen kurs. Inte utan fler kursdeltagare än två heller
Så jag är ledsen - men glad ändå, på ett vis: Förr om åren har vi haft veritabel köbildning. Som har mattats av allt eftersom. I år har alltså det tidigare så enorma intresset lyst med sin frånvaro nästan alldeles. Det får mig att tro att SHN-kuren i Gastsjön inte längre framstår som ett sista halmstrå som man griper i desperation för att få hjälp, även om det betyder att man får resa över halva landet

Jag tror att Internationella Sova hela natten, boken, i förening med vårt suveräna hjälpforum, etablerat sig så pass lyckosamt och brett att desperata sömntrasselföräldrar börjar inse att de kan lösa problemet i egen regi, och att det kommer att gå alldeles utmärkt. KAN ANDRA KAN JAG
Kurserna i Gastsjön har ju redan resulterat i ett stort gäng diplomerade SHN-kurare både härhemma och utomlands. De gör en alldeles strålande nytta, får jag ständigt bekräftat. Så TACK till alla dem

=D>
Jag vill säga till Krisse

hannisen

Sussi

Hönsmamma

Mia

och Bibban

att ni alla naturligtvis är alldeles kolossalt välkomna till Gastsjön ändå. Vi får i så fall träffas under andra förtecken, bara. Ingen SHN-kurs men väl ett forumstormöte kanske

Eller "bara" några barnfria semesterdagar tillsammans, på det skönaste av resort-ställen om man säger
Vill ni tre som köpt icke-återköpsbara tågbiljetter nu inte använda dem, hoppas jag ni hinner sälja dem vidare. Jag är hemskt ledsen för krångleriet och ber er hålla mig underrättad om hur det går och vad ni bestämmer er för [-o<

Och kära Manfred10

GRATTIS till lille Hilding

Som skulle vara vårt lilla SM-Skräp på kursen

Kanske kommer du ändå

Innerligen välkomna är ni i alla fall
O:)