Resa hjääälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Bustrollets Mamma

Resa hjääälp!

Inlägg av Bustrollets Mamma »

Hejsan!
Nu skall vi åka till malmö och natta över på hotell om två dagar och då kommer ju lillskrutt att vara tvungen att sova i samma rum som jag!
HUR SKALL JAG GÖRA DÅ!!!????
hjälp och råd emottages tacksamt!!!
Ensamst?ende mamma till flicka f?dd 021114.
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej,
Låter spännande, hoppas ni ska göra massa kul. :D

Vi har rest runt en hel del med de små skruttarna, både kort efter kur och senare.

Följde förstås alltid samma tider och rutiner. När vi skulle på restaurang så somnade vi hemme vid "läggningstid" i vagnen. Hängde skynke framför och lyfte sedan över till sängen med ett kort tillrättaläggande.

När vi nattade i rummet så hade vi resesäng. Hängde skynke över kanten, släckte allt och gjorde oss osynliga. :D När hon väl hade somnat sedan så kunde vi tända lite.

Det allra bästa är förstås om man kan skärma av lite. Kanske du kan fråga hotellet om de har någon skärm? Annars kanske det går att dra ut resesängen till hallen (om det finns någon).

Jag tycker det känns bra för den lilla om det finns möjlighet att bekanta sig med sängen och rummet någon/några timmar innan läggdags, så man inte kommer för sent.

Skulle det inte bli som hemma så gäller ju "en gång är ingen gång" och när du kommer hem så återgår du till vanliga rutiner, säker som vanligt.

Önskar er en underbar resa.

Kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Gör det till något spännande! :wink:
Hon är ju ganska stor, och förstår vad man säger.

Glädjestrålande & hemlighetsfull berättar du för henne att ni ska bo på HOTELL!!! Berätta att man äter fin frukost när man bor på hotell, och att hon ska sova i en JÄTTEFIN resesäng där.
Och sådär i förbifarten säger du att på hotellet ska ni sova i samma rum.
Det gör man ju inte hemma, men på hotellet gör man det.

F. ö instämmer jag i allt Susanne*, skriver ovan!

Detta kommer gå jättebra, om du bara genomför allt i en akt av självklarhet, som vanligt :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"