Kura 11 månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
morgonhaxan1

Re: Kura 11 månaders

Inlägg av morgonhaxan1 »

Imorse vaknade han 6.10 men somnade om som en sten efter att ha hört ramsan. :D

Men jag litar på dig angående schemat. Allt annat du har sagt har ju stämt :D

Menar du alltså att schemat ska se ut så här?

7. God morgon och välling
9.Gröt/Mellis
9.30-9.50 Dagslur 1
11.30 Lunch
12.00-13.30 Dagslur 2
15.00 Lunch
17.30 Gröt/mellis
18.50 Välling
19.00 Godnatt

Då ändrar vi schemat på tisdag eftersom måndag är sista dagen på kuren. Ändrar man bara rakt av? Hur menar du att ungen kommer berätta när man ska ta bort 20-minutaren? Genom att han vaknar tidigare?

Folien ska jag testa redan ikväll. Vilket supersmart knep!
frk Carlsson

Re: Kura 11 månaders

Inlägg av frk Carlsson »

Ang schemaändringen: Kanon :thumbsup: !

Ja, ni ändrar bara rakt av dagen efter att uppföljningsveckan är över. Nya besked, lungt och fint - nu är det detta som gäller :thumbsup: .

För den skull ska man dock inte vara för otålig utan tänka på att det behövs en tid för kroppen att ställa om sig (4+7 dygn kan ju vara en lämplig tid = samma som kuren m a o, för oss har det dock gått snabbare för det mesta när vi ändrat i schemat) :D Är det tröttsamt för honom på fm så får ni se till att hålla honom sysselsatt .Det ger med sig på nån vecka (iaf gjorde det det för oss :) ).

Jag hade dock gett ett vanligt mellis vid 14 och sen middag vid 17 (15 resp 17.30 kan vara i längsta laget att vänta, :wink: ...men det där vet ni säkert bättre :) ). Men det är jag det, smaken är som baken :wink: Tänker mest att folk rent generellt käkar sin middag på kvällen :wink: .

Jadu, ni LÄR märka när han säger att han inte behöver sova 20 min på fm längre :wink: Sigge började dels strula med sin fm-lur, dvs det tog lång tid för honom att somna då, och sen så började han ta uppemot 30 min på sig efter lunchen att somna oxå, de ggr han lyckades sova där på fm. Så då lade vi ihop ett och ett, och nu är lunchluren inga problems, han smäller som en sten :)

Kör på! Underbart fint jobbat! =D> :heart:
Senast redigerad av frk Carlsson den sön 03 jul 2011, 22:05, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: omformulering
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"