Jag har varit inne på detta forum och läst och inspirerats ända sen vår fina lille son kom till världen den 16e september. Han har vuxit upp under inflytande av standardmodell och barnabok, men nu sitter jag ändå sedan ett par veckor med shn-boken framför näsan och är oändligt trött... B sov bra i mina ögon fram till ungefär fyra månaders ålder. Dessförinnan vaknade han för mat nån gång, men somnade sen om och sov gott. Det senaste halvåret har det inte blivit lika mkt god sömn dock och det tär på mig, B och Bs pappa. Vi turas om på nätterna med konsekvensen att vi alla är trötta nästan jämt..
B har inte ätit på natten sedan åtminstone två månader tillbaka, men det förändrade ingenting. Han äter med god aptit på dagen sina fyra stora mål, mellanmål o en kvällslurk som jag får truga i så hunger vaknar han inte av. Han somnar gott med napp
Bs pappas o mitt (o Bs..) problem är att vi inte har klarat av att låta honom gnälla/gråta utan vi har liksom trott att han ska bli trygg av att veta att vi finns där och därför kunna somna om själv så småningom. (Ja, trots att vi hade barnaboken o forumet... #-o ) Nu har vi semester i 8 veckor tillsammans och har bestämt att vi måste ta tag i sömnen. Jag har läst shnboken och min kille har börjat, men är ändå osäkra på huruvida vi ska kura. Tankar som att det kommer ändå inte att funka. Ska vi verkligen ta bort nappen som gör att han åtminstone somnar så fridfullt? Det är det enda som vi har, våra kvällar... Kommer vi att låta bli att gå in? Jag inser att vi är fast i buffträsket och kan tydligen inte ta oss ur på egen hand och därför skriver jag nu detta smått förvirrade och kanske osammanhängande inlägg för era tankar om vår situation och stöd i en kur som förmodligen kommer att genomföras snart...
Kram till er alla och tack för eran tid!