Hej hopp!
Suveränt jobbat =D> Härligt med en sån rapport! Nu fortsätter ni på samma sätt!
Ja, hans fm-lur är i längsta laget

20 min på fm är det som rek för en 11-månaders.
Ändra inte schemat förrän uppföljningsveckan är klar! Och jo - han K A N visst!

Han kan ju så mkt annat så varför skulle han inte kunna ha en 20-min lur på fm

?
Vill ni har kvar 20-minluren ett tag sen efter 1-årsdagen så ha det då, han lär säga till själv när han inte behöver den , det gjorde vår son 2 v efter han fyllt 1.

Men mer än 20 min behöver man faktiskt inte på fm om man har 12 tim natt. Och det har han ju på pappret, även om du säger att det strular lite nu. Men bry dig inte om det utan kör på det som gäller på pappret - kroppen måste få en chans att ställa in sig

Det tar en månad innan kuren sitter

Ge honom en chans! Börjar ni ge honom för långa dagslurar så sätter sig aldrig morgnarna , allt hänger nämligen ihop

!
När ni stryker fm-luren (som jag absolut starkt rekommenderar att ni kortar ner till 20 min för att han ska få en god sömn sen långluren) då måste ni lägga 1.5-timmesluren tidigare än 13.30, typ 12 borde vara lagom tror jag. Då är han uppe 5 tim innan långluren och ca 5 tim efter långluren. Heeeeelt ok :thumbsup:
När han vaknar för tidigt på morgonen så låter ni honom bara vara. En sk pangramsa, glad och upplysande x4 och sen lämna ifred, brukar vara det bästa. Stöka på som vanligt ute i huset under tiden - vattenkokare och micro brukar lugna bra. Tids nog faller polletten ner och han lär sig att det är morgon när ni kommer in och meddelar detta

Låt er INTE stressas av rop och gnäll utan lugn och fin - det är ni som leder. När jag säger att det tar tid så menar jag det - det tar som sagt ca 1 mån innan kuren sitter och sen så har man ju sina stunder ändå efter det

Rent generellt sen - att låta vara (förutsatt att dte inte är ngr ledsenheter inblandade) brukar vara det bästa, kommer man in vid den tiden på morgonen så är det synonymt med att det är uppstigning på G...och reaktionerna blir därefter om man börjar med solfjäder eller en massa ramsande (kommunikation).
Ha det fint!Och njut av ert nya liv!
/Sanna
PS: Ang mörkläggningen så hade jag sprayat på vatten på fönsterrutan och klappat på aluminiumfolie. Då blir det beckmörkt och inte en enda solstråle letar sig igenom :thumbsup: