ingen respons i mitt förra inlägg? men jag behöver skriva av mig igen så det gör jag!
det blev ingen kur sist jag skrev. vi vände på daglurarna så han har långa luren på fm och korta på em. då slutade han skarva och ett problem var löst.
schemat idag.
07 godmorgon, amma
08 gröt
9.30 sova 1,5 timme
11.30 lunch
14 sova 45 min
15 mellis (litet-typ frukt)
17.30 middag
19 godnatt
alltså. min selma var sååå smidig i jämförelse med elias. henne la jag i vagnen utan protester när hon skulle sova. hängde för skynket och gick med ramsan sen låg hon där tyst till hon somnade (inom 5 min). elias protesterar direkt vi närmar oss vagnen. skriker sen till han somnar mha vagning. är det en utopi att tro att han också kommer kunna läggas nöjd och somna själv? barn är ju olika har jag märkt...
alla insomningar är alltså besvärliga. tror ni en minikur kan göra att vi kommer tillrätta med detta problem? eller är han av den sorten som behöver protestera innan han ska sova? men det är så tråkigt!!!
och ramsan. den tar inte. tror inte han fattar innebörden av den. han har de senaste två nätterna varit vaken i dryga timmen under vargtimmarna och skrikit. att buffa funkar inte. han bara vrider sig i sängen och tar inte alls emot vår hjälp. ramsar vi så tystnar han och LYSSNAR på ramsan men börjar om igen så fort vi tystnat. ett argt bi helt enkelt. således har hann fått skrika i den där timmen och sen somnar han väl av utmattning
och så lite matstrul på det hela. han äter mindre än när han var runt halvåret. då åt han gröt till mellis plus kvällsgröten efter middagen men båda dessa har vi plockat bort. nu måste han mutas med annat hela tiden. vindruvor funkar bäst. han gapar alltså inte självmant. utan man får passa på att stoppa i mat när han själv ska stoppa mutan i munnen. borde vi ändra något i schemat? han är kanske inte tillräckligt hungrig när det är matdax? funderar om jag ska sluta amma på morgonen för att se om han tar emot gröten direkt på morgonen istället?
bör väl tilläggas att han just haft 3-dagarsfeber och jag har ammat i tid och otid för att få i honom vätska men matstrulet var redan innan detta.
/lilla mia