Min lilla kille kurades för 2 månader sen, när han var 7 månader, med mycket bra resultat. Har inte haft problem med uppvak, vargtimme eller dagslurar
Men nu lagom till 9-månadersdagen har han blivit som förbytt. Visar alla tänkbara tecken på 8-månadersångest, gråter för allt på dagarna bortsett från när han är i min famn - då är han strålande glad och ler mot allt och alla. Dagarna funkar om han får vara med på allt jag gör och om jag tar ner aktiviteterna till honom. Men nätterna.....
Har försökt leta runt bland alla trådar och läst i BB om 8-månadersångesten och hittade bra tips om dagsaktiviteter och hur man visar förståelse för den period och de tankar barnet går igenom men jag har lite panik gällande nätterna. Hur gör jag för att stötta min lille kille genom det här utan att förstöra den fina sömn vi byggt upp???? Att avvakta fungerar inte!! Ikväll dammsög jag vid läggningen, fungerade mycket bra. Men vad gör jag nu mitt i natten och sen kl. 05-06.30?? I skrivandets stund sitter jag utanför hans dörr och ramsar på varje ny omgång skrik.
Schema:
06.30 morgon
06.30 tuttemjölk
07.30 gröt
09.00-09.45 sova 45min
09.45 tuttemjölk
11.00 mat
12.00-13.30 sova 1.5h
13.30 tuttemjölk
14.30 mellis
16.00-16.45 sova 45min
17.00 mat
18.30 tuttemjölk + välling
Skratt till godnatt
19.00 godnatt
Tyck gärna till om schemat också, har haft det från 7 mån, kanske dags att ändra lite?
Kram kram!
/Kimis mamma