Men nu är Linus snart sex månader gammal och det har blivit hög tid för mamman att komma igång och röra på sig. Eftersom jag vet att jag är den lataste av de lataste har jag tagit kontakt med en träningscoach på Friskis och Svettis. Måste ha någon som piskar på mig och det mötet var värt varenda krona för min del.
Jag fick med mig två övningar hem och i morgon är det dags för vår andra träff då jag ska få mitt träningsprogram. Det blir en dag på Friskis och Svettis, gjorde premiär idag på ett Box-pass med min kompis Nina. Pust vad vi slet ont, gissa om vi kommer ha träningsverk i morgon. Men kul var det och trötta blev vi.
Sen ska det vara ett styrketräningspass i veckan tillsammans med barnen där jag kan använda mig av dem som tyngder. Har ju barn i flera storlekar och viktklasser så jag kan ju variera mig lite. Och så ett konditionspass, får jag tag på en cykel så blir det nog det till att börja med. Springa kan jag inte men min fantastiska träningscoach, (som också har fyra barn men de är äldre än mina och i två kullar om man så säger) har lovat att vi så småningom kommer dit också. Min dröm är att kunna springa och tycka att det är härligt och bli så där härligt lycklig som Mannen min blir när han varit ute på en runda.
Målet med min träning är i första hand att må bra, riktigt bra och få ork att göra med alla roliga saker i mitt liv. I andra hand vill jag få bort de sista bebiskilona och strama till kroppen något.
Så nu ger jag mig in i detta äventyr och det ska bli spännande på många plan.
Kram Susan