Gnällig 11 månaders
-
AnnaHassel
Gnällig 11 månaders
Hej!
Började kura min dotter på 11 månader och är nu inne på andra dagen. Mitt mål är att få en glad och nöjd tjej, vilket vi aldrig har haft.
Tog bort nappen för 2 veckor sedan och det har lett till att hon "bara" vaknat 5 ggr ca istället för 10-20. Underbart!! Nu kurar vi efter noggrant schema och det går rätt bra. Jag är målmedveten och redo, och min dotter oxå.
Den största anledningen till kurandet är att min dotter gnäller otroligt mycket. Hon är en missnöjd, rastlös tjej och har alltid vart det. För tre dagar sedan har hon börjat lägga ner sitt huvud mot min axel och myst. Det har aldrig hänt tidigare. Hon är speedad och rastlös.
Jag tror inte att det är några "fel" på henne. Jag tror bara att hon behöver hjälp att komma till ro.
Vad kan jag göra för att hjälpa henne? När vi kurar så "tvingar" jag ju henne att slappna av (hjälper kanske är ett bättre ord). Borde jag göra det på dagarna oxå? Hålla "fast" henne i min famn när vi sitter (hon vill inte sitta still i knät utan vi ska gå med henne, eller att vi håller i henne så hon får gå själv).
Jag vill inget annat än att hon ska bli en nöjd och glad tjej vilket jag vet att hon innerst inne är.
Ska jag vänta nån vecka tills kuren är "över" innan jag börjar laborera med annat?
Tips?
Började kura min dotter på 11 månader och är nu inne på andra dagen. Mitt mål är att få en glad och nöjd tjej, vilket vi aldrig har haft.
Tog bort nappen för 2 veckor sedan och det har lett till att hon "bara" vaknat 5 ggr ca istället för 10-20. Underbart!! Nu kurar vi efter noggrant schema och det går rätt bra. Jag är målmedveten och redo, och min dotter oxå.
Den största anledningen till kurandet är att min dotter gnäller otroligt mycket. Hon är en missnöjd, rastlös tjej och har alltid vart det. För tre dagar sedan har hon börjat lägga ner sitt huvud mot min axel och myst. Det har aldrig hänt tidigare. Hon är speedad och rastlös.
Jag tror inte att det är några "fel" på henne. Jag tror bara att hon behöver hjälp att komma till ro.
Vad kan jag göra för att hjälpa henne? När vi kurar så "tvingar" jag ju henne att slappna av (hjälper kanske är ett bättre ord). Borde jag göra det på dagarna oxå? Hålla "fast" henne i min famn när vi sitter (hon vill inte sitta still i knät utan vi ska gå med henne, eller att vi håller i henne så hon får gå själv).
Jag vill inget annat än att hon ska bli en nöjd och glad tjej vilket jag vet att hon innerst inne är.
Ska jag vänta nån vecka tills kuren är "över" innan jag börjar laborera med annat?
Tips?
-
AnnaHassel
Re: Gnällig 11 månaders
Hmm.. när jag läser inlägget så låter det självklart att hon kommer bli nöjdare när hon får in sovtiderna, och det kanske hon blir. Grejen är väl mest att hon kan sova 12 timmar (med uppvak 1-3 ggr max) och ändå vara gnällig på morgonen! Vi får stressa i oss frukost och sen är det underhållning som gäller. Jag hinner inte göra nånting om dagarna. Bara leka och underhålla henne, vilket jag försöker att "låta bli" oxå så hon lär sig sysselsätta sig själv.. men det är inte det lättaste.. Kan jag låta henne sitta och gnälla? Lär hon sig något på det? Hon har skrikit och gnällt så mkt så jag är härdad. Vill bara veta om det är rätt eller fel.
Sover hon 2 timmar i ett streck så är det samma sak. Hon är liksom bara gnällig...jämt..
Sover hon 2 timmar i ett streck så är det samma sak. Hon är liksom bara gnällig...jämt..
Hej AnnaHassel och välkommen hit!
Självfallet är barn som sover gött och rikligt samt känner sig behövda inte gnälliga. Alls, faktiskt. Men hur uppnår man det?
Jo! förstår du, man läser, lär och praktiserar. Läs Sova Hela Natten-boken och Barnaboken. Kanske har du redan läst Sova Hela Natten? Läs igen!
Det är rätt förhållningssätt. Du kan inte tvinga ditt barn att sova. Det du gör med kuren är att bryta ett dåligt sömnmönster. Din älskling vill och kan sova. Och önskar i detta läge inget hellre skulle jag tro. Nu får hon den mentala paus hon behöver för att hennes kropp ska komma till ro.
Du är inte lekledare. Du är förälder. Det är du som ska visa den lilla skatten hur man gör här i världen. Och nog för att vi alla gillar en del vila och semester så vill ju också göra ngt "vettigt." Det intressanta är att ni vill samma sak. Du vill hinna göra NGT om dagarna. Det vill din dotter också. Bra va'?
Så hur gör man det? Jo! Börja med det basala. Låt lillan vara med i dina sysslor. Ska du tvätta är det hon som ska proppa in tvätten i tvättmaskinen och trycka igång den. Diskamaskinen kan hon hjälpa till att plocka ur och fylla på samt även sätta igång den mannicken. Ska du diska för hand så sätt lillan ena diskhon och sedan fyller du den andra med vatten och disk och så ger du lillan en ny diskborste som hon kan jobba med eller smaka av. Vad hon tycker blir bäst.
Ska du dammsuga så ska hon undersöka och hålla i dammsugaren tills hon får för sig att göra ngt annat. DÅ kan du dammsuga järnet om du tycker.
Etc etc. För ALL hjälp oavsett om det är bra gjort eller inte i dina ögon ska lillan ha ordentligt tack för hjälpen. " Tack så hemskt mkt för hjälpen!" Hon kommer bli nöjd. Tro mig.
Mer om detta finns att läsa i Anna Wahlgrens förträffliga bok Barnaboken, se Social Delaktighet. Boken ger er handfasta tips i barnafostran upp till 16 års ålder så den är verkligen värd varenda krona. Köp den!!
Kan du även skriva din älsklings schema så blir det lättare att hjälpa framöver. Sedan är det så att hennes marginaler kan vara rejält slitna och det tar tid innan kroppen återställs så hav tålamod med henne. Hon kommer troligtvis att bli slö när den speedad delen är över. Min son var också speedad innan jag kurade honom och sen blev han helt slut innan han blommade upp igen. Så det är en process, ingen quick-fix.
Skickar värme! /Luvisen
Självfallet är barn som sover gött och rikligt samt känner sig behövda inte gnälliga. Alls, faktiskt. Men hur uppnår man det?
Jo! förstår du, man läser, lär och praktiserar. Läs Sova Hela Natten-boken och Barnaboken. Kanske har du redan läst Sova Hela Natten? Läs igen!
Ditt barn ser ut att behöva en kur inte för att hon är gnällig utan för:Den största anledningen till kurandet är att min dotter gnäller otroligt mycket.
Hon får helt enkelt inte den sömn hennes kropp behöver. Till att börja med och sedan är din dotter ganska stor , 11 mån, dvs i det här sammanhanget en älskling som kräver att få vara med.att hon "bara" vaknat 5 ggr ca istället för 10-20.
Hjälper är rätt ordNär vi kurar så "tvingar" jag ju henne att slappna av (hjälper kanske är ett bättre ord). Borde jag göra det på dagarna oxå? Hålla "fast" henne i min famn när vi sitter (hon vill inte sitta still i knät utan vi ska gå med henne, eller att vi håller i henne så hon får gå själv).
Nej, det ska du inte göra. Röra på sig bör man annars dör man.Borde jag göra det på dagarna oxå? Hålla "fast" henne i min famn när vi sitter (hon vill inte sitta still i knät utan vi ska gå med henne, eller att vi håller i henne så hon får gå själv).
Det klart du vill och det klart hon är en riktig älskling.Jag vill inget annat än att hon ska bli en nöjd och glad tjej vilket jag vet att hon innerst inne är.
Nej, det är inte underhållning som gäller. Inte i ngn större omfattning i alla fall.Vi får stressa i oss frukost och sen är det underhållning som gäller. Jag hinner inte göra nånting om dagarna. Bara leka och underhålla henne,
Så hur gör man det? Jo! Börja med det basala. Låt lillan vara med i dina sysslor. Ska du tvätta är det hon som ska proppa in tvätten i tvättmaskinen och trycka igång den. Diskamaskinen kan hon hjälpa till att plocka ur och fylla på samt även sätta igång den mannicken. Ska du diska för hand så sätt lillan ena diskhon och sedan fyller du den andra med vatten och disk och så ger du lillan en ny diskborste som hon kan jobba med eller smaka av. Vad hon tycker blir bäst.
Etc etc. För ALL hjälp oavsett om det är bra gjort eller inte i dina ögon ska lillan ha ordentligt tack för hjälpen. " Tack så hemskt mkt för hjälpen!" Hon kommer bli nöjd. Tro mig.
Mer om detta finns att läsa i Anna Wahlgrens förträffliga bok Barnaboken, se Social Delaktighet. Boken ger er handfasta tips i barnafostran upp till 16 års ålder så den är verkligen värd varenda krona. Köp den!!
Kan du även skriva din älsklings schema så blir det lättare att hjälpa framöver. Sedan är det så att hennes marginaler kan vara rejält slitna och det tar tid innan kroppen återställs så hav tålamod med henne. Hon kommer troligtvis att bli slö när den speedad delen är över. Min son var också speedad innan jag kurade honom och sen blev han helt slut innan han blommade upp igen. Så det är en process, ingen quick-fix.
Skickar värme! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
SM rookie
-
AnnaHassel
Å vilka bra svar! Nu kommer motivationen igen!
Schema:
18.30-06.30 natt
07.00 frukost
9-9.45 sova
11.00 lunch (hon vill inte äta tidigare, får inte i henne då)
12.30-14.00 sova
14.00 mellis
17.00 middag
18.15 välling, kväll
18.30 sova
Har svårt med skrattet till gonattet. Hon är svår att få att skratta. Garva liksom. Jobbar på med det och med dom glada morgnarna då jag oftast väcker henne och hon brukar skrika. Idag gick det toppen!
De största problemen är fortfarande dags sömnen. 45 minuter har jag lagt på fm. Hon har sen hon var liten sovit exakt 30 min. (alltså inte enligt de tider som AW skriver) Jag har svårt att få henne att ligga i 45 (men jag går inte in). Kan jag ändra tiden till 30 min? Hon blir ett år om 3 veckor.
Em luren går ok. Men jag går ofta in och stoppar om (max 1 gång) Hon vaknar ofta men det kanske ger med sig om jag kämpar.
Det sociala du skrev om låter toppen!! Jag ska göra vad jag kan =)
När kan man börja göra utflykter dagtid? Midsommar är på gång.. Hon sover inne båda gångerna..
Vet att det är lite tokigt i planeringen men jag ska gifta mig om 2 veckor oxå =)
Schema:
18.30-06.30 natt
07.00 frukost
9-9.45 sova
11.00 lunch (hon vill inte äta tidigare, får inte i henne då)
12.30-14.00 sova
14.00 mellis
17.00 middag
18.15 välling, kväll
18.30 sova
Har svårt med skrattet till gonattet. Hon är svår att få att skratta. Garva liksom. Jobbar på med det och med dom glada morgnarna då jag oftast väcker henne och hon brukar skrika. Idag gick det toppen!
De största problemen är fortfarande dags sömnen. 45 minuter har jag lagt på fm. Hon har sen hon var liten sovit exakt 30 min. (alltså inte enligt de tider som AW skriver) Jag har svårt att få henne att ligga i 45 (men jag går inte in). Kan jag ändra tiden till 30 min? Hon blir ett år om 3 veckor.
Em luren går ok. Men jag går ofta in och stoppar om (max 1 gång) Hon vaknar ofta men det kanske ger med sig om jag kämpar.
Det sociala du skrev om låter toppen!! Jag ska göra vad jag kan =)
När kan man börja göra utflykter dagtid? Midsommar är på gång.. Hon sover inne båda gångerna..
Vet att det är lite tokigt i planeringen men jag ska gifta mig om 2 veckor oxå =)
Hej och välkommen hit!
Tänkte bara skriva en kort grej om skrattet till....
Det är sååå viktigt men svårare än vad man kan tro. När man först läser det i boken så kanske man känner att "va fasiken man ska väl varva ner och softa innan läggning inte skratta och busa...". Men döm om min förvåning att det fungerar. Ett barn som är riktigt riktigt glad somnar lättare och känner sig tryggare i sängen och somnar sedan in själv. Självklart kan man ändå ha en liten vedvarvning men skrattet och buset är super viktigt.
Det tog mig ett bra tag att hitta olika sätt att få min son att skratta. Först och främst var han så otroligt trött då han knappt sovit alls under sina första 5 månader. Utöver det så hade jag tidigare aldrig riktigt busat med honom då även jag var komatrött.. Jag visste lixom inte hur man gjorde.
Vi kämpade och kämpade vid varje läggning och till slut började sonen le, sedan började han le lite större, skratta lite, skratta högt, skratta porlande och till slut skratta så han kiknade.
Barn som skrattar mycket skrattar även lättare. Nu är det busenkelt att få honom att skratta till och med när han är sjuk.
Avsätt 5 minuter innan varje läggning där du provar igenom "leksortimentet/buslekar". Sen hittar du kanske 3 grejer som funkar som du kan variera emellan.
Min son är 9 månader och det han skrattar åt just nu är:
* var är X? (gömmer sonen under en filt)
* var är mamma? (jag gömmer mig på olika ställen och hoppar fram)
* Jag låtsas halka på mattan (se upp så du inte halkar på riktigt, hände mig... suck)
* tappa olika filtar och sjalar på sonen och sen fånga dom snabbt
* kittla honom över hela kroppen med en fjäder och hålla fast honom lite lätt
* nu kommer jag och tar dig, kryper sedan efter honom
* ohhh nej nu kommer x och tar mig, kryper sakta ifrån honom
* gömmer snutten under olika filtar
* låter snutten dansa olika danser och klappa händerna
* sätter på snutten olika mössor och sätter på mamma snuttens mössa
Hoppas några av mina skratt/busförslag fungerar även för er!!!
Tänkte bara skriva en kort grej om skrattet till....
Det är sååå viktigt men svårare än vad man kan tro. När man först läser det i boken så kanske man känner att "va fasiken man ska väl varva ner och softa innan läggning inte skratta och busa...". Men döm om min förvåning att det fungerar. Ett barn som är riktigt riktigt glad somnar lättare och känner sig tryggare i sängen och somnar sedan in själv. Självklart kan man ändå ha en liten vedvarvning men skrattet och buset är super viktigt.
Det tog mig ett bra tag att hitta olika sätt att få min son att skratta. Först och främst var han så otroligt trött då han knappt sovit alls under sina första 5 månader. Utöver det så hade jag tidigare aldrig riktigt busat med honom då även jag var komatrött.. Jag visste lixom inte hur man gjorde.
Vi kämpade och kämpade vid varje läggning och till slut började sonen le, sedan började han le lite större, skratta lite, skratta högt, skratta porlande och till slut skratta så han kiknade.
Barn som skrattar mycket skrattar även lättare. Nu är det busenkelt att få honom att skratta till och med när han är sjuk.
Avsätt 5 minuter innan varje läggning där du provar igenom "leksortimentet/buslekar". Sen hittar du kanske 3 grejer som funkar som du kan variera emellan.
Min son är 9 månader och det han skrattar åt just nu är:
* var är X? (gömmer sonen under en filt)
* var är mamma? (jag gömmer mig på olika ställen och hoppar fram)
* Jag låtsas halka på mattan (se upp så du inte halkar på riktigt, hände mig... suck)
* tappa olika filtar och sjalar på sonen och sen fånga dom snabbt
* kittla honom över hela kroppen med en fjäder och hålla fast honom lite lätt
* nu kommer jag och tar dig, kryper sedan efter honom
* ohhh nej nu kommer x och tar mig, kryper sakta ifrån honom
* gömmer snutten under olika filtar
* låter snutten dansa olika danser och klappa händerna
* sätter på snutten olika mössor och sätter på mamma snuttens mössa
Hoppas några av mina skratt/busförslag fungerar även för er!!!
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Hej igen!
Smiter bara in lite. Schemat ser finfint ut. Forts med det.
Sedan får du inte glömma husljuden både till dagslurarna och till insomningen för natten. Det är skönt att få somna med brus så att man VET att mamma/pappa ÄR där och VAKTAR.
Är det extra tjorvigt så behövs mer (o)ljud.
När jag kurade så körde jag dammsugare, radio, diskmaskin och tvättmaskin... allt jag kunde komma på. Ibland fick jag även gå klampande fram och tebax i hemmet.
Värme!/Luvisen
Smiter bara in lite. Schemat ser finfint ut. Forts med det.
Det är inge stort problem. Kuren är ju ngt nytt för henne. Hav mer tålamod. Dra inte ned på tiden utan låt henne få sina 45 min. Vi ger våra barn förutsättningarna men de är inga robotar så det är tidvis så att de sover lite mindre än "tänkt" men det gör inget. Hon har iaf möjligheten att sova 45.De största problemen är fortfarande dags sömnen. 45 minuter har jag lagt på fm. Hon har sen hon var liten sovit exakt 30 min. (alltså inte enligt de tider som AW skriver) Jag har svårt att få henne att ligga i 45 (men jag går inte in). Kan jag ändra tiden till 30 min? Hon blir ett år om 3 veckor.
Stoppar om? Hur menar du? Håll dig till verktygen som finns och sedan får du också komma ihåg att backa så att din lilla älskling kan göra framsteg. Traffiken i rummet ska hela tiden blir mindre.Em luren går ok. Men jag går ofta in och stoppar om (max 1 gång) Hon vaknar ofta men det kanske ger med sig om jag kämpar.
Sedan får du inte glömma husljuden både till dagslurarna och till insomningen för natten. Det är skönt att få somna med brus så att man VET att mamma/pappa ÄR där och VAKTAR.
Värme!/Luvisen
SM rookie
SM rookie
-
AnnaHassel
Hej!!
Mkt bra förslag till skrattet.. Ska testa ikväll =)
Jag går aldrig in på natten. Hon vaknar 3-4 ggr men somnar om själv efter några minuters gnäll. Dagtid är det svårare. Hon kan varva upp efter hon sovit sina 30 min och då går jag ev (!) in och lägger henne tillrätta igen, ramsar och går ut. Då går det lättare för henne att somna om igen. Det är inte alltid jag går in. men jag tycker mig märka när det behövs.. Tycker ramsorna funkar rätt bra. Och husljuden ska jag förbättra. Vi är vana att smyga.. =)
Mkt bra förslag till skrattet.. Ska testa ikväll =)
Jag går aldrig in på natten. Hon vaknar 3-4 ggr men somnar om själv efter några minuters gnäll. Dagtid är det svårare. Hon kan varva upp efter hon sovit sina 30 min och då går jag ev (!) in och lägger henne tillrätta igen, ramsar och går ut. Då går det lättare för henne att somna om igen. Det är inte alltid jag går in. men jag tycker mig märka när det behövs.. Tycker ramsorna funkar rätt bra. Och husljuden ska jag förbättra. Vi är vana att smyga.. =)
:thumbsup:
SM rookie
SM rookie
-
AnnaHassel
Nu sover hon efter lite gnäll/skrik/protest. Hur ska man veta att det är rätt att låta henne ligga och somna själv om man inte ser framstegen?
Det låter vettigt allt jag läser i sova hela natten boken, och jag läser den hela tiden som vägledning.
Jag anser att jag som mamma vet när jag behöver gå in till min dotter som är missnöjd men man läser om andra mammor som tycker metoden är hemsk och att små barn inte ska ligga själva om dom protesterar..
Dagarna går inte så bra och framstegen vet jag inte om jag ser så tydligt..
Jag orkar höra henne skrika/gnälla men när vet jag att den här metoden inte passar min dotter?
Det låter vettigt allt jag läser i sova hela natten boken, och jag läser den hela tiden som vägledning.
Jag anser att jag som mamma vet när jag behöver gå in till min dotter som är missnöjd men man läser om andra mammor som tycker metoden är hemsk och att små barn inte ska ligga själva om dom protesterar..
Dagarna går inte så bra och framstegen vet jag inte om jag ser så tydligt..
Jag orkar höra henne skrika/gnälla men när vet jag att den här metoden inte passar min dotter?
Skriver snabbt. Jag tycker du ska läsa stycket om Ramsan. Läs noga. Du ska få till en kommunikation med barnet. Du måste läsa med ett "öppet sinnelag" för att förstå själva förhållningssättet. Detta är ingen metod.
Läs också på om själva teorin bakom. Du måste förstå varför du gör som du gör. Annars finns ingen mening.
Värme!/Luvisen
Läs också på om själva teorin bakom. Du måste förstå varför du gör som du gör. Annars finns ingen mening.
Värme!/Luvisen
SM rookie
SM rookie
-
AnnaHassel
Ok jag ska läsa den igen och fundera ordentligt. Det är ju svårt att få till bekräftelsen eftersom min dotter ligger med dörren stängd.
Vill inte ramsa för ofta och "störa" henne men har förstått att bekräftelseramsan ska ha sista ordet.
Nattningarna funkar som sagt klockrent.
Vill inte ramsa för ofta och "störa" henne men har förstått att bekräftelseramsan ska ha sista ordet.
Nattningarna funkar som sagt klockrent.
-
AnnaHassel
Hmm.. Läser runt på andra trådar och märker att vissa mörklägger helt även på dagtid?
Jag drar ner persienner men inte rullgardinen eftersom jag har förstått det som att det ska vara lite ljusare på dagen än mot natten. Har jag fattat fel? Ska det vara så mörkt som möjligt dagtid oxå??
Försöker undvika att gå in och buffa dagtid.
"Håll dig till verktygen som finns och sedan får du också komma ihåg att backa så att din lilla älskling kan göra framsteg."
Jag går gärna tillbaka ett steg och buffar lite igen men jag läser att man ska undvika det..
Jag drar ner persienner men inte rullgardinen eftersom jag har förstått det som att det ska vara lite ljusare på dagen än mot natten. Har jag fattat fel? Ska det vara så mörkt som möjligt dagtid oxå??
Försöker undvika att gå in och buffa dagtid.
"Håll dig till verktygen som finns och sedan får du också komma ihåg att backa så att din lilla älskling kan göra framsteg."
Jag går gärna tillbaka ett steg och buffar lite igen men jag läser att man ska undvika det..
Du har förstått rätt men för en del älsklingar är det extra svårt att komma till ro när de fortf kan se runt i rummet. Så en del mörklägger helt även dagtid just under kuren för att bryta de dåliga mönstret.Läser runt på andra trådar och märker att vissa mörklägger helt även på dagtid?
När du kommunicerar med barnet ska dörren inte vara stängd, då hör hon dig ju inte.Det är ju svårt att få till bekräftelsen eftersom min dotter ligger med dörren stängd.
Jag brukar aldrig stänga dörren när jag lagt den lilla människan. Jag lämnar den pyttelite på glänt på dagarna hela luren och inför natten låter jag dörren vara på glänt fram till kl 21 då de små sover djupsömn då jag stänger dörren helt ljudlöst. Detta är viktigt för många barn just för att de ska fortsätta sova gott resten av natten.
Gör man exakt rätt och förstår vad man gör då passar SHN för alla barn men den passar däremot inte alla föräldrar. Alla föräldrar förstår inte att barnet vill och kan sova. De förstår inte heller att små människors skrik är frågor. Det är deras kommunikationsmedel och lika nyanserat som det talade språket. Alla skrik betyder inte: Mamma kom jag är jätterädd!Jag orkar höra henne skrika/gnälla men när vet jag att den här metoden inte passar min dotter?
Alla föräldrar förstår inte att barnet tycker det är skönt att få vara ifred när de ska sova. De tror att barnet ständigt och jämt önskar fysisk närhet mm. Därför är det så viktigt att man själv som förälder tror på det man gör och hittar ett sätt att LYSSNA till barnet mer med hjärnan än med hjärtat om du förstår hur jag menar. Tycker man själv att SHN verkar tveksamt eller tom hemskt
Barnet är fullständigt uppkopplat till ditt känsloliv.
SM rookie
SM rookie
-
AnnaHassel
Håller med helt. SHN kanske inte passar alla föräldrar. Däremot så känner jag att jag tror på den och vill göra rätt. Jag fortsätter kämpa och lyssna på min dotter.. Idag gick dagsluren toppen. Jag gick in och buffade när hon vaknade och hon sov sina 1,5 timmar utan problem. Var heller inte lika "snabb" utan tog den väldigt lugnt. Verkade funka bättre på min jänta.
Törs säga att jag kände framstegen idag. Men jag skulle behöva en Luvis här hemma =)
Törs säga att jag kände framstegen idag. Men jag skulle behöva en Luvis här hemma =)
Låter som du fick till det precis rätt! :thumbsup:
SM rookie
SM rookie