Första natten snart avklarad!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Sofia78

Första natten snart avklarad!

Inlägg av Sofia78 »

Hej på er,

Nu har min lille son äntligen somnat igen. Han somnade efter bara några sek igår ikväll kl 08.00 så läggningen gick jättebra. Det brukar det oftast göra så problemet för oss har alltid varit att han inte somnar om själv på natten. Är van vid att han får nappen :?

Sedan gick första uppvak på ca 20 min. Men fick buffa länge innan han lugnade sig.

Andra uppvak gick först på 10 min men sen började han efter typ 5 min igen. Då var han arg!!! Fick buffa och ramsa flera gånger så vi höll på i en halvtimma. Avvaktade däremellan men han lyssnade inte så mycket på ramsandet...

Jag behövde buffa ganska länge alla gånger innan han lugnade ner sig. I boken står det att det borde räcka med 3-4 ggr men han lugnade sig verkligen inte. Tycker ändå att jag hade koll och var inte för mesig på handen :?

Vad tror ni om detta? Borde jag på nåt sätt buffat mindre även om han inte lugnat sig? Kändes ibland som han blev argare när jag la honom tillrätta och började buffa.

TACK! Alltid skönt att skriva av sig här!
Mvh Sofia
Anna09

Re: Första natten snart avklarad!

Inlägg av Anna09 »

Hej Sofia och välkommen säger jag! :D

Jag ser att du har en annan tråd sedan tidigare och vill att vi håller oss till den i fortsättningen. Det blir vääääldigt många trådar och mycket hoppande för oss som vill hjälpa annars. så jag stänger denna och klipper in detta inlägget i den "gamla" tråden.

Ses där! :) :wink:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"