Träning 2011!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Tilda
Kontakt:

Re: Träning 2011!

Inlägg av Tilda »

Glömde rapportera igår.
4 pass:

må: jogging 6 km+plankor, armhäv
ti: jogging 16 km
ons: mammaexpress kettlebell+plankor
fre: kettlebellpass+plankor, armhäv

Jag skulle egentligen ha joggat 4 pass förra veckan. Men jag måste ha lite paus för jag har haft ont i knä :x Har känt av det sen jag sprang 30 km, så tror det är överansträngt. Löparknä tror jag inte det är. Hoppas det inte blir värre nu för på lö har jag min maraton :shock: Ska imorgon springa en kort runda och se hur det känns. Äter också en kur värkmedicin ifall det skulle vara inflammation i knät.Så håll tummarna för mig nästa lördag förmiddag :thumbsup:
Kommer inte att träna någon styrka alls denna vecka. Sparar alla krafter till lö.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Flitig som alltid Tilda! :thumbsup:
Stort och varmt lycka till nu på lördag! Jag kommer sända dig en tanke! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: rygg & triceps
ons: bröst & biceps
lör: ben

Jag har som tur är tränat lite bättre än jag rapporterat. Två pass per vecka de två tidigare veckorna. Imorgon åker jag bort, så nästa vecka blir nog ingen succé, men jag är igång med träningen ordentligt igen i alla fall.

Tilda, hoppas tävlingen gick bra!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Tilda: hur har det gått? :shock:

Jag har överlämnat förkylningen till barnen (stackarna, de är hostiga och snoriga :cry:) och själv kvicknat till lite nu mot slutet av veckan. Så jag kom faktiskt iväg på en cykeltur idag.... det är det första jag tränar på två veckor! 26 km på 75 min. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Yess :D Jag klarade det. Sprang maraton på 4.55.12. Ingen superbra tid kanske, men för mig var det bra :) Hade som mål att springa under 5 timmar och det gjorde jag ju. Är så glad att det är över nu! Tror inte att jag kommer att göra om det. Man ska ju aldrig säga aldrig, men just nu känns det som att det var min första och sista maraton. För det var nog så sjuttons jobbigt :wink: Väggen kom emot vid 30 km så allt efter det gick med ren vilja.

Så 3 pass denna vecka: 2 löprundor på 5 km och sen då maraton 42,2 km

Nu blir det mera tid för anna träning också. Mera styrka, mammaexpress och kettlebellpass. Kommer inte att sluta jogga. Men det blir mera korta intervaller och typ ett längre pass per vecka. Och om det inte blir jogging nån vecka så gör det ingenting. Då jag tränade till maraton så måste jag springa 4-5 gånger i veckan. Nu måste jag inte mera och det känns så skönt. Nästa vecka tar jag nog det rätt så lugnt :)
chokladkaninen

Bravo! =D> =D> =D>
Åh vad du har varit duktig! :thumbsup:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra Sofiapia!
Chokladkaninen, bra cykelpass, hoppas du kvicknar till helt nu och kan köra som vanligt!

Tilda: =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> VILKEN prestation!!! :D Tänk att vi har en maratonlöpare i vår tråd! Vad stolta vi är nu!! :D
Vi hade faktiskt blivit GLADA om du tar en lite lugnare vecka nu! :D

Mina pass, 5 st:
mån. motionscykel 45 min
ons. joggade 5 km
tors. poweryoga 45 min
fre. joggade 5 km
sön. motionscykel 40 min

kram anna
chokladkaninen

Träning denna vecka:
Tisdag: cykling, ca 15 km, 40 min
Torsdag: simning, 1,5 km, 50 min
Lördag: cykling, 38 km, 2h

Jag har nu cyklat totalt 12 mil under säsongen. :D Det behöver jag dubbla, minst, före tjejvätternrundan om en knapp månad... så det blir nog lite cykling framöver. 8) Och så börjar jag simma lite för att träna uthålligheten inför Vansbrosimmet som följer snart efter cyklingen. Tjejvansbro är bara 1 km men det är motströms och kallt i vattnet, så det är nog lika bra att öva med sikte på att paddla på rejält, så att man håller sig varm, tänker jag. :mrgreen:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt chokladkaninen! :thumbsup:

Min träning denna vecka, 5 pass:

mån. zumba 45 min
ons.poweryoga 45 min
tors.motionscykel 50 min + trapprusher (puh, vad jobbigt!)
lör. joggade 5 km
sön pilatesmix 1 tim

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra chokladkaninen :) Låter tufft med simningen. Själv är jag så dålig på att simma.
Bra anna :)

1 kettlebellpass denna vecka :)

Sa ju att jag skulle ta det lugnt :wink: Det har faktiskt varit skönt att ta lite paus från träningen. Men nu vill jag börja igen :) Springa kan jag inte ännu, har haft ont i ena foten efter maratonloppet. Den värker inte men blir sjuk då jag går lite mera. Tar ont i hälen och på sidan då jag stiger på den. Men annars har jag inte haft ont någonstans. Ingen träningsvärk i benen. Efter min halvmaraton förra året hade jag ordentlig träningsvärk i benen, kunde knappt gå nästa dag. Men nu har jag inte haft nånting.

Nästa vecka blir det säkert lite mammaexpress och kettlebell, kanske nån kort intervall om foten blir bättre.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej :D

Har nog missat att rapportera en vecka (eller två :roll: :oops: ) Förra veckan tränade jag som vanligt ungefär.

Tilda: Vilken prestation =D> :thumbsup:

Chokladkaninen: Kör du en klassiker? (det har du kanske skrivit tidigare :oops: )

Denna vecka har varit något av en mellanvecka träningsmässigt.
Tis: Intervall cross 20 min. Jag körde 20/40, vilken är min favoritintervallträning. Maxa 20 sek/återhämta 40 sek.
Ons. Styrka ök
Sön: Springa 7.5 km. Sprang samma sträcka som förra veckan, men sänkte km-tiden med ca 30 sek. Nästa vecka blir det milen på söndag.

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
chokladkaninen

Bra tränat, anna och LindaVega! :thumbsup: Bra att du lyssnar på kroppen och tar det lite försiktigt, tilda.
LindaVega skrev:
Chokladkaninen: Kör du en klassiker? (det har du kanske skrivit tidigare :oops: )
Ja, det verkar faktiskt bli så! :D Jag tror inte att jag riktigt vågade stå för det i början av tråden, då tänkte jag mig nog bara skidåkningen. :roll:

Tilda: jag är också en rätt usel simmare, simmar rätt sakta och med dålig teknik. I skolan informerade jag mig noga om hur mycket simmande som krävdes för godkänt betyg i idrott, och sedan skolkade jag resten.... :mrgreen: :lol: Och jag tänker att det måste vara nåt lurt med Vansbrosimmet, att det är mycket jobbigare än det låter. För att simma 1 km låter väl väldigt simpelt jämfört med att cykla 10 mil eller åka 3 mil på skidor?

Annars oroar jag mig mest för Lidingöloppet, att springa en hel mil. Har inte vågat springa nåt sedan jag skrev om benhinnetrasslet sist men nu känner jag inte av dem till vardags längre i alla fall. Och jag ska springa blodomloppet (5 km) med kollegorna om 10 dagar så då får jag ju tillfälle att känna av.
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Tilda skrev:Yess :D Jag klarade det. Sprang maraton på 4.55.12. Ingen superbra tid kanske, men för mig var det bra :) Hade som mål att springa under 5 timmar och det gjorde jag ju.)
Stort grattis Tilda till att ha klarat ett så stort mål. Strålande! :D
Jag har kommit in i någon slags oregelbundenhet har ett oregelbundet schema. Sen tappade jag självförtroendet totalt när jag sprang med min son (snart tolv år mycket lång för sin ålder och smal). Han sprang mil framför mig kändes det som.
Nu har jag glömt föra träningsdagbok. I går joggade jag lätt 40 minuter, i förrgår pilatesboll 50 minuter.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: rygg & triceps
ons: bröst & biceps

Grattis Tilda! Fantastiskt bra jobbat. Ska bli skoj att följa klassikern, Chokladkaninen (så länge jag slipper vara med själv :wink: )
Inger, låt inte sonen knäcka ditt självförtroende! Det är bara bra om han springer ifrån dig. Han blir äldre snabbare än du märker. Skoj att han har kondition och gillar att röra på sig!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
4 pass:
mån: joggade 5 km
Tis: Motionscykel 40 min
Fre: Poweryoga 45 min
Sön: Årets premiär på stavgång i skidbacken! Nöjde mig med 3 vändor upp och ner till toppen =50 min. Hade ont i ett ledband på nervägarna nämligen... :? Det ÄR ju verkligen tvärbrant så det blir ju hög belastning. Förra säsongen körde jag 4 vändor, så det får det bli nästa gång.

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"