Nattmål på sena kvällen eller i gryningen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sanna med son

Nattmål på sena kvällen eller i gryningen?

Inlägg av sanna med son »

Lillebror är nu dryga tre veckor och försiktigt håller jag på att mer och mer införa standardmodellen. Det är ju inte länge sen jag gjorde samma sak med min äldste och ändå känns det ibland som ett stort förvirringshål där kunskap och erfarenhet borde ha sin plats. Nåväl, vi kör 1,5- 2,5 och under mer klarögda stunder blir det 2- 2 och det fungerar bättre och roligare för varje mål.

En sak jag undrar över är snabbmål/standardmål på natten. Kan jag välja att lägga honom för natten vid 19, ge två snabba nattmål, exempelvis, 22 och 02 och sedan stort standardmål vid fem på morgonen? Eller är det bättre att ha ett sent standardmål och göra femmatningen till ett snabbt nattmål? Hm, vad rörigt det här ser ut i skrift.

Vi har nu haft samma dagstider i knappt en vecka. Det känns skönt eftersom dom passar så bra in i storebrors schema- kan jag redan nu pröva att spika dom?
Smekmånad och kaoskärlek och gosnätter fungerade bättre förra gången när man inte hade en stor liten fjortonmånaders brorsa som sätter upp sina, högst strukturerade, gränser för tid och rum.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Han är ju väldigt liten än...så spika tider helt kan du inte göra än, du kan "bara" sträva efter tider. Det verkar som du gör detta jättebra! :D

Smakfråga vad det gäller de stora målen.
Hade det varit jag, hade jag lagt ett stort mål vid 22, för jag är i princip död vid 5-tiden på morgonen :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"