Vi har fått en liten kille som föddes den 12e April och alltså snart är 6 veckor. Nu har vi problem med hans sömn..jag lider av sömnbrist och får aldrig riktig djupsömn resp för få timmar, och jag och bebisen blir båda jättetrötta på dagtid, han gnäller så fort man lägger honom ner i babysitter el dyl, måste bära hela tiden..
Det värsta är nätterna, det är jättesvårt att få honom att somna, jag har gett honom ersättning 60ml, nattammat vid sängkanten, han sluter ögonen, jag rapar honom, lägger ner honom i vagnen. han verkar somna i början, vaknar sen efter 5min ca och börjar gny o gnälla, om jag inte gör ngt så stegras det till panik, jag vagnar kort, precis så han blir tyst, och lite till, efter 5 min är vi tillbaks igen, jag vagnar igen, han blir tyst genast o princip, så håller det på så i 1-3 timmar, helt sanslöst!
Då han äntligen somnat sover han ca 2-4h, jag ammar honom då, sen är det dags igen att somna om, och så är vi där igen, dvs tar huur lång tid som helst att somna om för honom.
Jag känner att jag behvöer lite stöd o hjälp härifrån då jag verkar göra fel, han är sååå gnälllig dagtid då han ej sover, resp så är han himla svårsövd.
Jag har inte börjat m SM ännu,då han ju är rätt liten, men försöker få lite rutiner utifrån hans egen cykel. Funderar på att börja m SM på allvar på Måndag, men behöver som sagt hjälp m vagning o sövning etc.
Han är väldigt skrikig stackarn...
Hur länge ska jag stå o vagna och hur många såna här turer?? När ska man ge upp?? Jag blir mentalt knäckt då jag tror att han somnat, står o väntar ett tag, för att han sen gång på gång vaknar till igen...orkar inte mer nu
Jag trodde jag skulle fixa detta själv då jag ju har 2 innan, men de är ju så olika de små liven och denna lille kille verkar vara rätt knepig m sömn etc som sagt.
-håller på att bli knäckt av detta, och känner dåligt samvete att jag inte orkar med så mkt och har så dåligt tålamod m de andra syskonen då det blir såhär, så vore glad för lite hjälp här på forumet. [-o<
Hälsningar Carin