Buffa innan Kurning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Acnaib
Rådgivare/advisor

Re: Buffa innan Kurning?

Inlägg av Acnaib »

Här kommer lite värme :heart: :heart: :heart:
Det kan vara tufft ibland, men det viktiga att hitta attityden och sen få älsklingen att verkligen tro på det man försöker säga med ramsan.
Har ni försökt att variera ramsan med olika tonlägen för att se hur det tar?
Sen är det även viktigt att backa med ramsan. Inte ramsa för ofta utan låta älsklingen få en chans att lugna sig själv mellan ramsningarna.
AW skriver att det ska var minst dubbelt så långt uppehåll mellan tillfällerna då man ramsan som det tar att ramsa. Ibland kan det vara bättre att ramxa x20 och göra ett långt uppehåll än att ramsa x4 och ramsa varannan minut.

Ni kommer fixa det här! Om du ser i backspegeln så ser du vilka framsteg ni gjort på så kort tid och snart, snart så är ni ändå i mål :sleep:

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Bibbi

Inlägg av Bibbi »

Tack för all värme !!!! :heart:

Olika tonlägen ha vi kört, beroende på tonen hon haft. Men att kunna ramsa mycket "längre" skulle kunna vara en ide. Har nog stirrat mig blind på att INTE ramsa för mycket och för ofta, för att just undvika överkoncentrationen..... :D Men att kunna köra på ett tag så att det verkligen "går in" skulle kännas bra. Hög musik o dammsugning har inte varit hennes melodi nämligen.

Läggningarna idag har varit smidigare, så jag räknar med att kvällen kommer att gå bra !

Och Luvisen, stort tack för tipset om magkittlingen på axlarna !!! En succe \:D/ :heart:

Tack igen alla ni fina "där ute"

/Bibbi
Mamma till en vacker liten midsommar Astrid 2010-06-25
Bibbi

Inlägg av Bibbi »

Rapport.....

Tre nattningar efter "det stora stöket", går det nu utmärkt !
Tack alla, för fina råd och peppning :heart: :heart: :heart: :heart:

I kväll somnade hon HELT utan gnöl. Småpratade lite med haren, meddelade oss med ett litet "att visst kunde hon sova, för vår skull, men så fort hon flyttat hemmifrån tänker hon minsann lägga sig när hon vill" mutter..... men ingen gråt inget gnöl !!! [-o<

Attityden åter på topp. :thumbsup:

Tack igen !!!

/Bibbi
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Underbart!! Så roligt! härligt! \:D/ \:D/ :thumbsup:
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Bibbi

Inlägg av Bibbi »

Hej igen alla !

Hur härligt är det inte med vårsolen 8)

Till att börja med är det kanske dags att byta namn på tråden :lol: ... till "Nytt schema 11 månader?"....

Och nu till min fråga.

Livet är nu en njutning för oss alla och sömnen fungerar prickfritt rakt igenom.
Skulle ändrat schemat tidigare, men så har det dykt upp lite sjukdom o stök o då har vi kört i invanda rutiner och det har fungerat toppen.

Nu närmar sig dock Lill Skruttan 11 månader med stormsteg och lite justering vore kanske på sin plats.

Schemat idag, ser ut som följer:

19-07 Natt
07 Frukost (Ersättning)
09 Morgonlur 30 - 45 min
10 Gröt
12 Långa luren 1,5 h
13.30 Lunch Mat + Frukt
16.00 Em lur 30-45 min
17.00 Middag Mat + Frukt
18.30 Nattslurk (Ersättning alt välling)
19.00 Natt

Har testat att förskjuta det hela 30-60 min för att på så sätt "bli av med" em luren. Men får inte riktigt till några naturliga mattider då ( jag är så inkörd på mat efter sömn...) Vissa dagar har det gått bra med förskjutning o skippad em sömn, men oftast är hon så trött att hon behöver en lur på em. Ska jag helt enkelt vänta till dess att ngt börjar "krångla" och då ändra, el "bara köra" och räkna med att det löser sig...? :-k

Kloka tankar och förslag mottages tacksamt ! :heart:

/Bibbi
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag skulle köra på ett par veckor till på ert gamla schema och änta tills han signalerar att det är dags att dra ner på sömnen.

Lycka till!
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"