Hej,
"Det går över med tiden" är inget jag vill säga, även om det stämmer. Bianca
Nja... säger jag och hoppas att det är okej att jag flikar in mina tankar. No heart feelings Bianca, men jag tror man skall tänka på vilken älskling som skall hitta ut från sin klängiga period. En trygg och nyfiken, eller en som ofta behöver ställa frågor kring tillvaron i ren osäkerhet och då i form av just skrik, gnäll och annat?
Jag vidhåller och hejar på Bianca med den sociala delaktigheten - den är A och O här också. Vårt rekord ligger på 6 timmar på en dag

, trädgårdsarbete är guld och mycket spännande. Mamma fick vårrensat alla rabatter, samt planterat över 15 växter. Så klart skall ni inte sikta hit nu, men om man har det sociala systematiskt varje dag på lång sikt kan man faktiskt göra riktiga projekt tillsammans och få massor utfört - och ha roligt ihop dessutom.

8)
Minns att inga avancerade saker krävs - alls. Få bara in det rutinmässigt. Här har E suttit på köksbänken vid ALLA mål jag lagat sen hon kunde sitta (före det tog jag ner kalaset till golvet där jag la henne på mage), och gör fortfarande, varje dag. Frukost lunch och middag. Hon har alltid haft redskap och fått utforska maten vi lagar, med all säkerhet och så i tanken.
Kör hårt!!!! Du skall se att det påverkar hela tillvaron och hela den lilla personligheten och utvecklingen - harmonin är tydlig.