Välkommen är du
Jag förstår att du är otålig, eftersom saker och ting är så pass jobbiga - för er alla, inte minst lilla barnet

- och jag vill inte vara någon glädjedödare

Men jag undrar ändå om du inte skulle vänta tills efter helgen!
De fyra första dygnen OCH uppföljningsveckan bör vara helt lugna, eftersom Sova hela natten-kuren, som kräver sin tid och sin koncentration, innebär ett stort och seriöst arbete, som bör påverkas så lite som möjligt av splittrande faktorer utifrån.
Tänk dig att du ska ta körkort och är ute och övningskör, och så sitter körskoleläraren bredvid dig och babblar på om allt möjligt annat, om sitt privatliv, om vad som står i tidningen, om vad du ska göra i helgen

osv osv. Du skulle lätt tappa fokus, om man säger
Använd tiden till att läsa boken på det sättet. Fokuserat. Med sinnena öppna. Även om du säger att du läst den utan och innan är jag ledsen över att behöva konstatera att du nog inte förstått tillräckligt, eller på rätt sätt, vad det hela handlar om.

Börja om med Lathunden, där ser du processen beskriven - och hur det hela tiden handlar om att LYSSNA, att bygga upp en kommunikation med barnet, en dialog; alltså inte bara räkna ramsor och ägna sig åt "teknik"!

Fortsätt med Verktygslådan. Där ser du att du måste ÖVA på ramsan exempelvis, innan, och inte på barnet. Inte har du gjort det

Fortsätt därefter med Safarin, som förhoppningsvis ger dig förståelse för hur BARNET har det (och vill ha det).

Gå sedan till Lugnet och Säkerheten, så att du får en känsla av den helt avgörande Attityden av Självklarhet, som är själva bakpulvret i SHN-kakan
Och så läser du om igen, från pärm till pärm... med dina då helt nya ögon :-({|=
O:)