Tack för svaret! Det är så underbart att man kan få svar så fort.
Du får ursäkta om jag är trög, men har jag förstått dig rätt? Vi ska alltså börja med buffningen sedan gå ut med ramsan och om hon behöver så går vi in och buffar och lugnar henne igen och sedan ramsar igen. Vänta med att bara ramsa.
Jag testade på hennes skarvning på långluren att avvakta och sedan gå in och buffa direkt tills hon var ordentligt lugn och sedan ramsa ut. Det som är med vår lilla tjej är att hon varvar upp från 0-100 på tre sekunder. Hon kunde vara ordenligt lugn, nära att somna, men så fort jag slutade och ramsade mig ut var hon igång igen. Och om jag inte ska låta henne skrika så hon blir blå så måste jag gå in fort igen. Här snackar vi inte något gnäll utan verkligen skrik. Jag höll på så, in och ut i en timme. Resultatet blev att hon lyckades somna om i några minuter och när hon vaknade till skyndade jag att "väcka" henne innan hon blev ledsen. Känns lite hopplöst. Hur ska man egentligen hantera skarvandet?
Hennes eftermiddagslur var inga problem för hon var så galet trött. Hon bara längtade efter att få sova.
Kvällsläggningen gjorde jag så att jag maxade skrattet till go'nattet. 15 min höll jag på och försökte locka skratt. Sedan la jag snabbt till rätta, en kort solfjäder och sedan ramsa ut. (Jag ville inte utgå ifrån att hon skulle skrika upp sig så därför buffade jag inte direkt.) Stökade sedan runt och gnolade samtidigt i lägenheten. Hon blev ledsen och började skrika upp sig så jag gick in direkt och lade till rätta, buffade ordentligt lugn, kort solfjäder, ramsade och stökade i lägenheten. Hon skriker upp sig igen, jag in, buffar ordentligt lugn, solfjäder och ramsa ut. Hon gnällde till lite när jag släppte, men somnade.
Vad tror du/ni om det här? Jag är rädd för buffningsträsket, men just nu funkar det ju. När ska jag börja skära ned på buffningen igen? Redan imorgon kväll? Skulle jag ha buffat direkt jag la henne?
Vi gjorde ju så här i början. Hur vet man när man bara kan använda ramsan och att den sitter?
Det blev hundra frågor nu, men ni är ju så kloka!
Som det är nu så får hon inte för mycket sömn, så jag tror inte det beror på det att hon vaknar till på morgonen. Det kan snarare bero på att vi inte riktigt lyckats med mörkläggningen. Sedan skulle jag vilja få i henne mer kvällsslurk, men jag tror hon är för trött.
Kram.