Tredje natten som pappa tog över blev en succé, läggning på 10 minuter, över 8 timmar sömn innan första uppvak och efter det märktes det att han äntligen tagit till sig ramsan så det endast behövdes en påminnelse de tre gånger han vaknade och inte somnade om själv. Det var bara sista gången han vaknar 6:40 som krävde några fler påminnelser. Ingen trafik alltså efter läggning.
Men, idag märkte jag att han inte gillade att vara i sovrummet. Jag skulle fixa lite med hans säng och han blev jätteledsen. När vi sedan busade oss in i sovrummet ikväll så märktes det att han var på sin vakt, vi fick slita hårt för att få till skratt och så fort han märkte att vi skulle lägga honom i sängen började han gråta. Det tog 16 minuter idag att för pappa att få honom att somna, ett besked och en rad påminnelser.
Jag måste erkänna att jag tycker det är jobbigt nu, eftersom han verkar rädd för sin säng och inte tvärtom.
Om det är någon som har några kloka ord eller erfarenheter så skulle jag uppskatta det jättemycket!
Hjälp med kur av kille 8 mån
Re: Hjälp med kur av kille 8 mån
Son född 100830
Preliminär kurstart 110428
Preliminär kurstart 110428
Re: Hjälp med kur av kille 8 mån
Hej,
fixa hans rum utan hans medverkan vetja. Sätt honom på golvet i annat rum, håll honom upptagen med nåt där och fixa du hans rum själv. Och skrattet kan man alltid ha utanför rummet i annat rum och sen VIPS ner i sängen i mörkt rum när man är som gladast. Att åka flygplan in till sig och sängen är poppis. Sen snabb läggning och ut med ramsan.
fixa hans rum utan hans medverkan vetja. Sätt honom på golvet i annat rum, håll honom upptagen med nåt där och fixa du hans rum själv. Och skrattet kan man alltid ha utanför rummet i annat rum och sen VIPS ner i sängen i mörkt rum när man är som gladast. Att åka flygplan in till sig och sängen är poppis. Sen snabb läggning och ut med ramsan.
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -