Precis!aso skrev:Safaritexten är så träffande!!! Läser och känner att "precis så är det"!
Ser framemot framtida rapporter!
Precis!aso skrev:Safaritexten är så träffande!!! Läser och känner att "precis så är det"!
Sicken stark unge tänker man, det är bra! Mer mat skulle jag rekommendera, magen ska vara riktigt full för då orkar man inte med så mycket gymnastik när man ska sova.aso skrev:När man lägger barnet i vagnen och det RESER PÅ HUVUDET samtidigt som det skriker kan man bara sätta igång och vagna då? Känns som att lilla huvudet studsar upp och ner och det vågar jag inte tillåta??? Har provat med tillrätta läggande och en påminnande hand mellan varje men han lyfter på huvudet direkt??? Detta sätter käppar i hjulen och slutar med att jag tar upp honom!!!
Du kan sluta med slurken innan det ska sovas, har du matat på ordentligt under 1,5 tim och rapat och matat lite till så ska det räcka.aso skrev:Z är vaken 2 timmar åt gången - ska jag mata inom 1,5 timme och sedan låta honom vara vaken sista halvtimmen utan mat??? Vi har fastnat i något slags extra-slurks-träsk, där jag ger honom mat precis innan han ska sova i tron att jag inte får honom att somna annars... Han vill ju alltid ha mer mat när jag erbjuder???
Vi har gett alla våra småttingar ersättning för att fylla på lilla magen. Först har de fått på sked men när de lärt sig tutta ordentligt med bröstmjölk har vi infört påfyllning på flaska.aso skrev:Ersättning? Upplever emellanåt att han inte blir proppmätt på kvällarna, blir en massa suttande men jag får inte känslan av att han är proppmätt. Kan man prova med att ge ersättning i tillägg? Magen är inte riktigt igång som den ska än och han krystar/stånkar massor så jag är orolig att han kanske får mer trubbel om jag börjar med ersättning också?
En av de allra viktigaste sakerna för att trygga lilla barnet tycker jag det är att man väcker dem när det är dags för mat. Då sover de gott och behöver inte hålla reda på om det är dags för att vakna eller.aso skrev:När han vaknar är det ALDRIG med ett skrik/gråt utan alltid stånkandes som om han behövde bajsa/få ut luft, svårt att veta när jag ska ta upp honom? Så småningom leder det alltid till gråt men det kan ta lååååång tid särskilt på natten, ska jag låta honom hålla på eller ta upp alternativt prova vagna om han egentligen ska sova längre?
Så här vingligt är livet i början och stundtals även framöver när det fortgår. Tänk inte i formerna strul utan mer "jaha idag blev det så här, då kan jag göra så här istället" så blir det lättare att bibehålla en god attityd och glädjen med småttingar.aso skrev:Bortsett från dagens frågor upplever jag en blandning mellan lycka och kaos - någon som känner igen sig?
Vi får till en sak och så strular något annat, tror att vi kommit in i en rutin och så skär det sig...