Hej Hanna!
Hoppas det går bra för er:)
Nu är nätterna klockrena här, vårat strul är dagslurar speciellet den på 1,5 timmar.
Ha det gott
Tina
Kura 6 månaders flicka
-
HannaMaria
Re: Kura 6 månaders flicka
Här har vi också härliga 12 timmars nätter. Minns inte ens när vi senast ramsat på natten!! Undrar om hon ens kan ramsan mera
Lite kan hon knysta till under vargtimmen men hon klarar det galant själv och vi får bara snusa på. Nu sover hon bättre än både 2 åringen och 4 åringen som ibland kräver trafik nattetid
Dagtid är jag rätt flexibel med dagslurarna. Jag har 2 x 1,5 h lurar på schemat, men om hon på den första luren vaknar i skarvet och ligger och pratar tar jag upp henne. Hon orkar bra i alla fall. Vill inte göra något problem av det. Ifall hon vaknar vid skarvet på andra luren ramsar jag och då somnar hon oftast om med ramsan.
Hon är fortfarnade arg vid läggningarna dagtid och det kan vara rätt höga och arga skrik, Oftast kan det räcka upp till 15 min för henne att somna. så i praktiken sover hon ungefär 2x 1 h 15 min på dagen, för jag tar ändå upp henne då hon ska upp.
Den här senaste veckan har läggningarna blivit nästan gråt/gnällfria. Det är skönt, för det var ganska länge som hon grät vid läggningarna.
Slutet gott allting gott
=D> =D>
Dagtid är jag rätt flexibel med dagslurarna. Jag har 2 x 1,5 h lurar på schemat, men om hon på den första luren vaknar i skarvet och ligger och pratar tar jag upp henne. Hon orkar bra i alla fall. Vill inte göra något problem av det. Ifall hon vaknar vid skarvet på andra luren ramsar jag och då somnar hon oftast om med ramsan.
Hon är fortfarnade arg vid läggningarna dagtid och det kan vara rätt höga och arga skrik, Oftast kan det räcka upp till 15 min för henne att somna. så i praktiken sover hon ungefär 2x 1 h 15 min på dagen, för jag tar ändå upp henne då hon ska upp.
Den här senaste veckan har läggningarna blivit nästan gråt/gnällfria. Det är skönt, för det var ganska länge som hon grät vid läggningarna.
Slutet gott allting gott
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
Re: Kura 6 månaders flicka
Härligt! Lycka till nu!
=D> 
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -