Telefon kalabalik

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Mrs Green

Telefon kalabalik

Inlägg av Mrs Green »

Hej,

Nu har jag en liten pojke som ar i borjan av trottsen.
Och jag tycker for det mesta att det ar hanterbart, men det finns en situation som jag inte lyckas klura ut nagon bra losning pa.
Varje gang som jag maste prata i telefon sa kommer utbrottet fran lille herrn som om man tryckte pa en knapp...och det ar en protest utan dess like. Jag kan omojligt fortsatta samtalet, for jag ingenting hor i allt skrikande och grinande.
En gang, det var ett valdigt viktigt samtal, var jag tvungen att ga in i ett annat rum och stanga dorren om mig. Det kandes inge kul, nar han stod pa andra sidan och grat och skrek.

Eftersom telefon samtal ar en ofta forekommande del i var vardag, blir det ganska frustrerande for oss bada..

Nagon annan som varit med om nagonting liknande och kommit pa nagot smart som funkar?

:D :heart:
älskling född -081017
miniz

Re: Telefon kalabalik

Inlägg av miniz »

Hej! :D

Du kan visa honom hur det är att prata i telefonen när det är en massa oljud iu bakgrunden. Be nàgon ringa till honom och för sedan oljud i bakgrunden, med en stor och klar glimt i ögat. Sedan blir du tyst sà han kan fà prata.

Ni kan ocksà ha rollspel var det ringer och du svarar och pratar, om han för oljud; hur ska ni dà göra. :?:
Fundera tillsammans.
Kanske ni kan leta fram pusslet eller en bok eller han kan gà i rummet eller du kan gà till köket osv.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Mrs Green

Inlägg av Mrs Green »

Hej och Tack miniz :D

Bra forslag :thumbsup:
Drabbas ibland av ide torka och dalig fantasi ](*,)
sa jag tackar sa hemskt mycket att du tog dig tid :heart:
Kram!
älskling född -081017
miniz

Inlägg av miniz »

Hej. :D
Hur gàr det?
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Mrs Green

Inlägg av Mrs Green »

Hej miniz!

Vet du vad, det ar INGEN som har ringt till mig sedan jag skrev det dar inlagget :shock:
Snopet, minst sagt. #-o
Sa det har ju varit ratt lugnt med andra ord.
Men, vi har ringt desta mer till varandra, N och jag. Han har fatt en egen, trasig gammal mobil telefon. Och vi har funderat tillsammans over varfor det kan vara bra att vara tyst nar nagon annan pratar i telefon. Verkar som att det forstas.
Sa nuuu vantar vi bara pa att nagon ska ringa....

Kramar :D
älskling född -081017
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"