Hej!
Jag och min man ska börja kura våran son maximilian på fredag. Vi har båda lusläst boken! Det vi nu håller på med är att få ihop ett schema (svårt)! Vår stora son kommer från 2 maj gå på dagis tis-tors, 9-14. Det vi skulle vilja är att Maximilian sov 7-19. Så gärna hjälp med schema som passar dagistiderna. Skulle absolut kunna sova alla 3 dagsovningar i vagn, då det är gångavstånd till storebrors dagis. Men kan han sova i vagn under promena, fm och mitt på dagen? Eller ska vi först få dagarna att fungera i spjälsäng innan vi för över dom till vagnen?
Mvh/Jenny
Mamma till Oliver 060402 Maximilian 101209
Schema och vagnfråga
Re: Schema och vagnfråga
Vad fint att lillen redan nu ska få den goda sömnen.
Ni kan förlägga alla lurar till vagnen bara ni låter det förbli så tills det hela satt sig (1 mån) och sedan kan ni börja köra med spjälsängen om det passar bättre för er eller lillen. En del älsklingar sover inte gott i vagn efter ett tag men det märker ni när det infaller. Min gosse sov bra i vagn fram till 1 års ålder. Sedan bara undantagsvis.Men kan han sova i vagn under promena, fm och mitt på dagen? Eller ska vi först få dagarna att fungera i spjälsäng innan vi för över dom till vagnen?
Schema ja, det är ju knepigt med små som har så många lurar. Jag ger dig ett förslag så får du fundera vad som passar.
7 vakna/mat
9-9.45 sova 45 min
10 mat
12-12.45 sova 45 min
13 mat
14-15.30 sova 1,5 tim
16 mat
16.45-17.05 sova 20 min
18.30 nattslurk
19.00 sova gott
Kom ihåg att somnar barnet i rullande vagn så måste man forts att rulla vagnen ALLA dgr samma tid. Vagnkurar ni enligt boken kommer liten att somna på pricken när det är dags och sedan är det bara köra.
Värme!/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie