Hejsan!
Idag blir vår lillebror 7 månader och nu känner jag att han (eller snarare jag....

) är redo att ta ett nytt tag om våra liv och få kontrollen över sömnen. Jag kurade storasyster när hon var dryga 11 månader med ett fantastiskt resultat

och bestämde mig mig för att köra SM på lillebror redan från start. Jag har fått kanonutdelning på det mesta och har världens goaste och gladaste lille kille här hemma! Att han varit ledsen
max 5 minuter per dag från start ser jag som "belöningen" för att jag har haft rätt tänk gällande förhållningssätt, mat och rutiner från start. Han sover och äter enligt en "mat- och sovklocka" och har egentligen haft ett schema hela sitt lilla liv även om jag låtit honom vara med och styra upp tiderna i början. Dessvärre funkar inte nätterna kanon och jag känner nu att det är dags för morsan att styra upp läget för oss här hemma. Det är med skräckblandad förtjusning jag har skrivit in i kalendern att det är kurstart för lille Kimi lördag 23/4. Det var en otroligt spännande och givande upplevelse och resa att få dela med storasyster när jag kurade henne för 1,5-2 år sen och jag tror på tankarna och tillvägagångssättet in i minsta detalj nu för lillebror. Men tänk om det inte skulle gå lika bra....? Jag vet att jag
inte ska bjuda in vargen men kan ju inte rå för att jag tänker tanken....
Vad tror ni om det här schemat, han blev 7 månader idag 20/4.
07:00 Godmorgon!!
07:30 Äta //Gröt, frukt, tuttemjölk//
09:00 Sova (45min) - 09:45
11:00 Äta //Varm mat, frukt, eventuellt tuttemjölk//
12:00 Sova (1,5h) - 13:30
14:30 Äta //Frukt, tuttemjölk//
16:00 Sova (45min) - 16:45
17:00 Äta //Varm mat, frukt//
18:30 Nattslurk //Tuttemjölk//
19:00 Godnatt!!

Ska jag dra ner till 20 min sista sovpasset redan nu?

Ska jag försöka pressa med välling utöver tuttemjölken vid 18:30?

Ser det OK för övrigt...?
//Kajsa & Kimi
Mamma till Tyra född september 2008 - kurad 28/8-09 (11 månader + 2 veckor) och Kimi född september 2010, SM från start - kurad 23/4-11 (7 månader + 3 dagar)