Lite frågor om kurning av 5 månaders!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Nathalie Ragnarsson

Lite frågor om kurning av 5 månaders!

Inlägg av Nathalie Ragnarsson »

Våran lilla prins på 5 månader sover inte som han borde eller behöver :( Vi har tagit bort nattmålen helt sedan en månad tillbaka. Han vaknar däremot under natten och är orolig och har väldigt svårt att somna om.. Innan har vi buffat honom till sömns men han vaknar ju ofta och vill buffas mer.. Har några frågor om hur jag ska bete mig första nätterna;

* jag lägger honom till rätta och buffar tills han tystnar. Gör solfjädern i ca. 5 sek, trycker till lätt och ramsar mig utåt mot dörren..
Problemet är att han ofta börjar skrika och blir (väldigt) arg när jag slutar buffa..
Ska jag börja buffa igen varje gång han börjar skrika? Eller ska jag göra solfjädern och ramsa mig ut och köra på ramsan tills han blir tyst? Han verkar liksom bli jätte arg när jag börjar ramsan och skriker upp sig rejält..

* hur ska jag göra när han vaknar på natten? (tex. nu första dagarna) ska jag bara ramsa tills han tystnar eller ska jag gå upp och buffa tills han tystnar, sen göra solfjädern och ramsa?
Och isåfall hur många gånger? (förresten sover han i sin säng i vårat rum)

* hur länge ska jag buffa? hittills har jag buffat tills han tystnat och typ två gånger extra för att försäkra mig om att han är lugn :?

* och så sista frågan; vi har morgon kl. 7.00 men han vaknar gärna runt 06.30 eller 06.45 hur gör jag för att han ska förstå att vi ska sova liite till?

Vart ganska långt här men jag måste verkligen få lite hjälp. Har läst "SHN" om och om igen men jag hittar liksom inte svar på mina frågor..

Tänkte att någon här kan svara och hjälpa mig [-o<

Mvh. Nathalie
ilindstrom

Re: Lite frågor om kurning av 5 månaders!

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkomen hit!

Jag ser att du har en nyare tråd, så jag svarar dig i den i stället.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"