Hej alla föräldrar och Anna W, nu har min sambo och jag tänkt oss att prova SHN till 100% vi är som två yra höns efter alla vakna nätter.
Vår lilla dotter är 9,5 månad och tills hon var 7 mån har hon sovit duktigt i sin säng , ammats 1-2 ggr per natt och vaknat harmonisk. Efter kraftig förkylning var det tuttandes som gällde hela natten och i vår säng. Nu har jag slutat amma helt, hon äter bra hela dagen, på kvällen ingen välling men gröt dock. Jag mamma var inlagd för operation i två veckor och då tog farmor över, hon vaggade lillan till sömns, varje gång hon vaknade blev hon vaggad till sömns igen, nätterna igenom. Vet inte om det är 9 månaders ångest eller tänder eller utveckling men sedan två månader vaknar hon en gång i timman på natten, storskriker och sen kan hon inte somna om själv utan vi får vagga till sömns, en timma senare vaknar hon på samma sätt igen???? Tror ni det räcker att lära henne somna själv? Känns detta scenario igen? Vore jättetacksam för hjälp o pepp!
Peppning sökes!!!
-
tröttmössa
Peppning sökes!!!
Lilla Aysha född 100704 ska vi nu börja kura, startdatum 110421, pappa startar de två första nätterna och mamma tar sedan följande två.
Re: Peppning sökes!!!
Hej! Ojojojoj, OM det går. Det kommer gå så bra så. Vi har nyligen genomfört kuren med andra sonen (8,5 mån). Det tog honom två nätter att sova från 11,5 i sträck. Nu när vi är inne på fjärde veckan så har det uppstått lite knas som för tidiga uppvak och lite strul med daglurarna, men de små liven är ju bara människor och går igenom olika faser. (Kanske är det dags att se över schemat nu när han närmar sig 9 mån). Det som är bra att vår son får konsekventa svar från både min man och mig, vi har något att ta till när det kommer nya perioder med strul.
Låna eller köp internationella Sova hela natten-boken och lusläs den. Jag tycker det är en toppenbok, men kom ihåg att det kanske inte går spikrakt framåt hela tiden. Ibland tycker jag det verkar så hiiiimla enkelt när man läser hur kuren ska gå till, och därför kan man undra om man gör rätt när man står där i natten med en gallskrikande bebis. Attityden är så himla viktig, så tvivla inte där i natten, utan framhärda och tänk på skriken som frågor. I boken finns en fin beskrivning av en safari som jag tänkte mycket på när jag tyckte det var svårt.
Lycka till!
Låna eller köp internationella Sova hela natten-boken och lusläs den. Jag tycker det är en toppenbok, men kom ihåg att det kanske inte går spikrakt framåt hela tiden. Ibland tycker jag det verkar så hiiiimla enkelt när man läser hur kuren ska gå till, och därför kan man undra om man gör rätt när man står där i natten med en gallskrikande bebis. Attityden är så himla viktig, så tvivla inte där i natten, utan framhärda och tänk på skriken som frågor. I boken finns en fin beskrivning av en safari som jag tänkte mycket på när jag tyckte det var svårt.
Lycka till!
-
tröttmössa
Tack snälla Ester det var pepp i stora lass, nu e det snart dax även för oss, dumma snuvan håller i sig ännu.
Lilla Aysha född 100704 ska vi nu börja kura, startdatum 110421, pappa startar de två första nätterna och mamma tar sedan följande två.
Hej!
Å vad förargeligt att hon ändrade sitt sovmönster men du har verkligen kommit till rätt ställe
. Vi kurade vår dotter för några månader sen och livet har förändrats helt. Som jag förstår av min omgivning så sover vår dotter jätte mycket bättre än andras barnen som inte haft "sömnproblem" och inte kurats. Så jag tycker att ni ska köpa eller låna boken och sätt igång. Det är tufft i början med själva kurningen men belöningen med hela nätter kommer fort och då kommer livet tillbaka \:D/
Lycka till och be om hjälp här om ni behöver det
/Bellan
Å vad förargeligt att hon ändrade sitt sovmönster men du har verkligen kommit till rätt ställe
Lycka till och be om hjälp här om ni behöver det
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18