Lite svar på dina funderingar:
1. Jag brukar plocka upp sovandes bebis ur bilen (eller om hon är vaken ibland) och sen bär jag in, klär av henne ytterkläderna (ha sett till att hon har pyjamas och nattblöja sen tidigare), om hon är vaken pratar jag lite tyst och lugnt "snart får du sova igen lilla gumman, mamma ska hjälpa dig", sen tar jag den lilla och lägger ner henne i sängen där hon ska sova. Säger inget om att det är en "ny plats". Är hon vaken ramsar jag lite tyst, sover hon gör jag inget alls. Om ni kan so försäk att ha älsklingens täcke eller nåt annat som luktar "hemma" till nya sovplatsen.
2. Ang. tidsskillnanden så hade nog jag låtit tiden vara "svensk" om det fungerarfår er med mat och att lägga älsklingen så sent som 22:30. Det spelar ju ingen roll om lunchen blir frukost eller så, men jag tror att eftersom ni bara är borta en vecka så strular det nog mest till det att ställa om än det underlättar. Det är mina tankar iaf :-k
3. Det går ju att hänga upp svarta tyger i taket med hjälp av små krokar (elelr tejp kanske :-k ) Jag vet inte hur man mörklägger bara sängen, för om du bara hänger ett skynke över sängen så kommer älsklingen säkert att dra ner det. Luft får ju älsklingen om det är ett luftgenomsläppligt (är det ett ord det??) tyg. Annars kanske ni kan skärma av eller nåt? Fast man kanske inte har den möjligheten på hotell ifs. :-k Klurigt det där. Jag hade nog försökt med svart tyg som hänger från tak. Men någon annan kanske har bättre tips där??
4. Älsklingen kanske är för trött för att skratta just nu? Ibland har de sådana "faser" Försök med lite mindre skratt och se hur hon reagerar på det. Det kanske räcker om ni busar lite och hon "bara" småler?
Annars kan det vara så att hon bara är upprörd för att hon inte kan somna med en gång och att det är därför hon bökar.
Bianca