Hjälp!
Vi har det svårt just nu. Har fortfarande inte helt spikat schemat då han inte är så stor än men vi liksom "siktar" på det. Har också avvaktat ed tanke på lillens allergistrul som fortfarnde inte är helt löst. håller ju på att utreda alla allergier och vi hittar ju fler saker tyvärr. rätt som det är blir han prickig och dålig i magen eller kaskadkräks.
nätterna går rätt så bra. Oftast sover han 7 h i sträck första passet =D> äter och somnar om. så långt så bra. men sen sover han kanske max 3h till och sen är han så tät i näsan att han vaknar för att han inte kan andas...stackars liten. Det är ju ändå rätt nära morgon och han hinner bli helt klarvaken av försöken att få fria luftvägar med näsdroppar osv. mycket svårt att somna om och i så fall lagom till att det är dags att gå upp. Detta gär att morgonen blir lite tidigare och alltså blir våra nätter för korta. Har ju siktat på morgon vid 07 som det är tänkt sen.

borde jag försäka lägga så snabbt som möjligt i stället för att göra morgon kanske? och ta att allt blir förskjutet och låta honom sova färdigt eller ta upp vid 7 ändå? Ibland hinner han ju somna om.
Vi tar idag som exempel. Försökte fixa näsan vid 05, sen trasselsovning när han vaknade till i ett fram till 06 när det fick bli morgon för att det helt enkelt inte funkade. han var tvungen att komma upp för andningen. åt ändå skaplig frukost men ville i princip inte ha påfyllning. blev bara ledsen. men blev lugn när han fick komma till sängen och sova efter vaken knappa 1,5. sov sen 2h även om han fick buffas lite efter 45 min. men var sen väldigt trött ändå. orkade bara 1,5 igen. samma sak. ville inte ha påfyllning. men vaknade efter 45 min. buffades och sov sen 45 min till.
tredje luren fungerade inte alls. jättetrött men ville inte äta innan. vaknade efter 45 min och var helt förtvivlad. Tog upp och matade tills det var stopp vilket inte var så mycket. försökte söva och buffa men dels började ledsenheten om mitt i buffningen flera gånger och när han blev lugn och jag gick så började det om på 2 min. Till slut efter en 5 minutare fick han komma upp.
trassligt på kvällen sen. Han orkade inte riktigt ha roligt

svårt att få att äta men till slut gick det ner och han somnade efter del trassel lugnt
Vi har ju som ni vet en del magproblem och det verkar ibland som om han inte vill äta mer än nödvändigt när han fått i sig något dumt. Han kan bli ledsen mitt i maten. och mamma blir ledsen för jag vet ju hur bra han kan må

jag vet inte hur jag skall göra för att få i honom mer heller när han blir så ledsen. kan när det är jobbigt bli knappt hälvten av vad han brukar få i sig ( med lite variation då det är svårt att veta hur mycket han ammar men jag räknar på tillägget)
vakenpassen blir struligare och struligare allt längre fram på dagen, det blir kort i mellan dem och trassel med maten. det är ju svårt att komma till ro när inte magen är mätt men jag vet inte hur jag skall göra när han blir ledsen när han skall äta.
snälla några ideer...? de dagar han mår bra vill han ju alltid ha mat när han är ledsen. Sen har han ibland nästan somnat med maten i mun men han är ju en liten skrutt men när det är såna här dagar så blir han bara ännu mer ledsen när han får mat men kan heller inte komma till ro.
kan vi få en styrkekram? vi behöver den...
Dom dagar han mår bra verkar annars ett schema som jag hittade i en annan tråd funka skapligt, dvs morgon kl 07 sova kl 8.30-10 sova 12-14 sova 16-17.30 kl 20 sova natt...dock ändå tendens till att han är tröttare än så och igentligen skulle behöva 2 h på morgonen också. vad tror ni om att övertrackasera sömnkontot och lägga in en extra halvtimme? tröttis verkar behöva den...
kram på er