Vi har börjat kura våran son och det blir den 4 natten inatt och det har nu dykt upp lite frågor som jag undrar över
För det första hans schema ser ut som följer:
Vakna,frukost 07.00
Vila 8.45-9.30
Lunch 10.30
Vila 12.00-13.30
Mellis 14.00
Vila 16.00-16.20
Middag 17.00
Skoj,nattslurk, sova 19.00
Har ni några tankar kring schemat?
1.om han ska vila vid 8.45-9.30 (45) men han somnar inte förnen tex 9.00 ska jag då starta tiden 45 min eller ska jag ändå väcka honom vid 9.30?han har nämligen en vila på bara 20 min och ibland har det tagit 15 att få honom att sova då är det ju bara 5 mins sömn.
2. Mitt på dagen ska han vila 1,5 timmar man jag får inte honom att vila mer än 1 h och 10 min max,absolut max,vad kan jag göra?
3. Inatt då vaknade han vid halv 5 och började låta jag ramsade men han blev inte lugn utan snarare värre,jag ramsade och ramsade men inget hjälpte,jag gick in efter ett tag och började buffa men det hjälpte inte,hans gråt lät som att han var ledsen och inte arg eller förbannad son det har gjort förut. Så hag tog upp honom,vad skulle jag annars kunnat gjort?
Kura 8 månaders kille
Re: Kura 8 månaders kille
Hej och välkommen hit.
Bra jobbat med kuren.
Har du Barnaboken? Jag tror ni har kommit in i 8 månadersångesten. Om den kan du läsa här på forumet under Favoriter på Späda barn och Små.
Att ta upp honom bekräftar hans "vargar" att det inte är tryggt att sova vidare i sin säng. Tillämpa de verktyg du har för att komma tillrätta med de nya frågorna.
:thumbsup:
Bra jobbat med kuren.
Har du Barnaboken? Jag tror ni har kommit in i 8 månadersångesten. Om den kan du läsa här på forumet under Favoriter på Späda barn och Små.
Att ta upp honom bekräftar hans "vargar" att det inte är tryggt att sova vidare i sin säng. Tillämpa de verktyg du har för att komma tillrätta med de nya frågorna.
:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester -
född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Mamma till Ester -