Nejmen gud... det är klart att ni kan vara mobila

Jag tror dels att det bara gäller att göra det med samma självklarhet som man brukar, plus att som Torsmamma skrev här tidigare - ibland måste man få göra ett undantag
(tänker t ex på er bilresa). Vill man att det ska gå så gör det ju det

Som jag skrev förut så sover Sigge på rygg i vagnen och har gjort sen vi kurade.Det är inga problem för honom eftersom vi gjort det till ett medvetet val. Nån ggn i början så fick jag ta nån liten fight, men nu är det inget mer med det tycker han. Samma sak i vår fjällpulka, där ligger han ju oxå på rygg och sover.

Viktigt är nog att vänta tills barnet är en säker sovare, men som du skriver - jag har brukat köra med rullande vagn eftersom jag vet att han somnar efter 100 meter och eftersom jag oxå vet att han vet att jag vet att han somnar för att han KAN och inte bara för att vagnen rullar(om du förstår vad jag menar

), stannar man med vagnen vaknar han inte för det. Kanske oortodoxt, men det funkar för oss
Vi ska upp till fjällen till påsk (ca 3 tim bilresa) och då åker vi strax innan Sigge ska sova sin fm-lur och så får han ta den i bilen, det får bli som det blir, trött lär han ju vara iaf, sen om han sover samtliga sina 45 min återstår att se. Sen stannar vi och käkar lunch och i samband med det får han sova sin lunch-lur i vagnen och sen drar vi vidare. Så man kan ju mixtra lite som man vill under en bilresa tänker jag...
Jag tänker, när hon vaknar sådär mitt i luren - kanske ska ni bara låta henne vara, ge en pangramsa och sen backa? Vi har gjort så de ggr Sigge vaknat mitt i...
Solfjäder el ramsa flera ggr har bara stört honom då. Efter 10-15 min har han somnat om av sig själv. Om det nu inte är så att han råkat bajsa , men det fattar man ganska snabbt för han har sina speciella sätt att kommunicera sånt på
Ha en finfin söndag!
Kram Sanna