Vi har en alldeles underbart glad och livlig 8 månaders gosse, problemet är att han är en liten sömnterrorist. Han vaknar ca 15 gånger varje natt, och det enda som kan få han att somna om är nappen, flaskan eller att vi startar "brusljud" på musikmobilen. Eller vissa nätter då vi har buffat på den lilla blöjgumpen tills armarna börjat krampa. Nu känner vi att detta börjar stiga oss över huvudet. Vi har tagit beslutet att börja kura. Boken har vi läst, ska dock göra det igen, igen och igen. Allt för att utplåna osäkerheten som jag misstänker kan komma krypandes om natten när den lille envist ställer frågor.
Men nu till min fråga. Vi tänkte börja kura nästa helg (8e april), men vi har en resa vi ska göra 18e april. En tågresa under natten på ca 11 timmar (med byten). Sen förblir vi bortresta i 2 veckor för att sen genomgå lika resa hem igen. Frågan är om det är dumt att börja kura innan resan, bör vi vänta tills vi kommit hem igen?
Vill inte göra något fel som gör honom förvirrad som bidrar till fler frågor. Eller att vi ska få börja om från början.
Sen en annan fråga, han krånglar mycket med maten och det känns inte som att han får i sig tillräckligt för att bli proppmätt utan han är så nyfiken på allt som händer runt omkring och blir ofokuserad på att äta. Detta kanske ändras när han har börjat få sova?
tacksam för svar! / Erika
Frågor innan jag börjar kura.
Re: Frågor innan jag börjar kura.
mammae skrev:Vi har en alldeles underbart glad och livlig 8 månaders gosse, problemet är att han är en liten sömnterrorist. Han vaknar ca 15 gånger varje natt, och det enda som kan få han att somna om är nappen, flaskan eller att vi startar "brusljud" på musikmobilen. Eller vissa nätter då vi har buffat på den lilla blöjgumpen tills armarna börjat krampa. Nu känner vi att detta börjar stiga oss över huvudet. Vi har tagit beslutet att börja kura. Boken har vi läst, ska dock göra det igen, igen och igen. Allt för att utplåna osäkerheten som jag misstänker kan komma krypandes om natten när den lille envist ställer frågor.
Men nu till min fråga. Vi tänkte börja kura nästa helg (8e april), men vi har en resa vi ska göra 18e april. En tågresa under natten på ca 11 timmar (med byten). Sen förblir vi bortresta i 2 veckor för att sen genomgå lika resa hem igen. Frågan är om det är dumt att börja kura innan resan, bör vi vänta tills vi kommit hem igen?
Vill inte göra något fel som gör honom förvirrad som bidrar till fler frågor. Eller att vi ska få börja om från början.
Sen en annan fråga, han krånglar mycket med maten och det känns inte som att han får i sig tillräckligt för att bli proppmätt utan han är så nyfiken på allt som händer runt omkring och blir ofokuserad på att äta. Detta kanske ändras när han har börjat få sova?
tacksam för svar! / Erika
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!