HJÄLP innan vi börjar med kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
stessie

HJÄLP innan vi börjar med kuren

Inlägg av stessie »

Hej, vi har en liten tjej på 6 månader, som inte sover ;) det verkar vi ha gemensamt här inne innan kurens början.
Vårat problem som jag ser det är att hon får flaskan till hjälp somnar alltså med den (matkoma) varje gång hon vaknar är det enda som fungerar flaskan, kommer nu kuren fungera för oss???
det känns som vi har 2 stora mål att nå, sluta med flaskan som sövande och sen få henne att sova enligt kuren. Är det ngn som har haft liknande problem??? Jag känner mig rätt desperat i detta stund har jag försökt få henne att sova sen kl 7.00 och hon är jätte trött men vägrar att sova, om jag lyckas få henne att sova är det dags att hämta sonen kl 15.00 (HJÄLP)
vågar jag hoppas på kuren? jag har precis börjat läsa boken.
Mvh/S
Emma80

Re: HJÄLP innan vi börjar med kuren

Inlägg av Emma80 »

Hej och varmt välkommen till forumet! Innan kuren kan man ha alla möjliga (och omöjliga :wink: ) knep för att få de små att sova. Men kuren suddar ut allt sånt som varit förut och man börja på ny kula. Det är så fantastiskt! Så att ni ger flaskan som in- och omsomningsknep är inga som helst problem. Förutsatt pålästa och taggade föräldrar och en mätt bebis som verkligen får vara med!

Lycka till, bolla gärna mer om du vill!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
stessie

Inlägg av stessie »

tusen tack för ditt svar, varma hälsningar Stephanie
stessie

Inlägg av stessie »

Emma, jag har precis börjat läsa boken och tanken är att börja med kuren i nu i helgen med nästa, då bollar jag gärna ideer om erbjudandet står kvar? kram
jonna_t

Inlägg av jonna_t »

Hej stessie,

tänkte komma med ett litet råd men ändå ett som kanske förbättrar era chanser att lyckas med kuren. :)

Om du precis börjat läsa boken skulle jag nästan rekommendera att ni väntar med att påbörja kuren snarare än att köra redan till helgen - om det inte är så att du har mycket tid att läsa förstås! För mig har det hjälpt otroligt mycket att förbereda mig MYCKET, både genom att läsa boken men också genom att läsa andras trådar här på forumet om hur de genomförde kuren. Det i sig ger svar på mycket frågor. Det ger väldigt mycket råg i ryggen att vara påläst och tro mig - man vill INTE stå där under natt 1 och darra på handen när ett litet knyte som tidigare alltid fått somna på maten börjar protestera...

Så ta hellre en extra vecka på er att förbereda er, det är mitt tips. Även om jag vet att man när man väl bestämt sig är väldigt sugen på att köra igång... :wink:

För vår del har vi kommit jättelångt men är samtidigt långt ifrån ända framme vid målet, vi har haft rätt många i huvudsak hela nätter nu men har fortfarande småknorrar att få bukt med. Antingen är det dagslurarna som krånglar eller så är det tidiga uppvak eller som förra veckan, sjukdom som gjorde att vi var tvungna att införa en nattmatning igen under några nätter. Ikväll har vi en läggning som dragit ut på tiden nåt enormt, 40 minuter och fortfarande stök därinne!

Dock börjar det bli väldigt tydligt nu att detta är en process som kommer ta lite tid, men att vi är inne på helt rätt spår råder det ingen som helst tvekan om. :D

Lycka till!

/jonna
Hanna, född 25 sept -10, kurad feb-11
Elias, född 30 mars - 09
stessie

Inlägg av stessie »

Hej Jonna!
Gulligt av dig att svara.
Jag tror jag skrev nästa helg, om inte så är det faktiskt så att det är tänkt till nästa helg som du skrev så jag hinner läsa, och ev mannen oxå =) men det är bra att veta att man ska vara påläst och gärna extra.
ni är gulliga som tar er tid att svara en desperat mamma ;-)
av ngn anledning sov min lilla hela natten i natt men jag känner att det nog kan vara värt att köra Anna W ändå, verkar praktiskt och livet verkar lättare, och nu har jag bara haft en lätt natt på 6 månader så jag ska nog inte ropa HEJ än =)
kram/Stephanie
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:
stessie skrev:av ngn anledning sov min lilla hela natten i natt men jag känner att det nog kan vara värt att köra Anna W ändå
Det där är en klassiker :roll: :lol: Man börjar fundera, på allvar, på att "köra Anna W" och vips, sover ungen som en liten bomb :shock: Haha :lol:

Dock ingen kvarvarande fröjd. Så kura du, och njut det underbara liv som väntar alldeles om hörnet :-({|=

Men läs, läs och åter läs :thumbsup: Först.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"