Hej stessie,
tänkte komma med ett
litet råd men ändå ett som kanske förbättrar era chanser att lyckas med kuren.
Om du precis börjat läsa boken skulle jag nästan rekommendera att ni väntar med att påbörja kuren snarare än att köra redan till helgen - om det inte är så att du har mycket tid att läsa förstås! För mig har det hjälpt otroligt mycket att förbereda mig MYCKET, både genom att läsa boken men också genom att läsa andras trådar här på forumet om hur de genomförde kuren. Det i sig ger svar på mycket frågor. Det ger väldigt mycket råg i ryggen att vara påläst och tro mig - man vill INTE stå där under natt 1 och darra på handen när ett litet knyte som tidigare alltid fått somna på maten börjar protestera...
Så ta hellre en extra vecka på er att förbereda er, det är mitt tips. Även om jag vet att man när man väl bestämt sig är väldigt sugen på att köra igång...
För vår del har vi kommit jättelångt men är samtidigt långt ifrån ända framme vid målet, vi har haft rätt många
i huvudsak hela nätter nu men har fortfarande småknorrar att få bukt med. Antingen är det dagslurarna som krånglar eller så är det tidiga uppvak eller som förra veckan, sjukdom som gjorde att vi var tvungna att införa en nattmatning igen under några nätter. Ikväll har vi en läggning som dragit ut på tiden nåt enormt, 40 minuter och fortfarande stök därinne!
Dock börjar det bli väldigt tydligt nu att detta är en process som kommer ta lite tid, men att vi är inne på helt rätt spår råder det ingen som helst tvekan om.
Lycka till!
/jonna