Kura 10månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Majkensmor

Kura 10månaders

Inlägg av Majkensmor »

Hej!
Jag har nu läsa Shn-boken och tänkte köra igång kuren om ett par veckor då Majken fyller tio månader. Jag har dock ett par frågor; Majken är van att somna på rygg och när jag testat buffning protesterar hon väldigt, kan jag skippa buffning och bara köra solfjädern? Hon är också van att somna till en sång, lille katt, funkar det eller ska jag hitta på en ny ramsa?
Mvh Majkens mor
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Re: Kura 10månaders

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :wink: :lol:

Visst kan du solfjädra. Då kan du passa på och sjunga också.

Men sedan tycker jag du ska ha en ramsa x4 som du går ut med, och som du sedan kan ta till utanför dörren som påminnelse och bekräftelse. Läs på i Verktygslådan och träna :!:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Majkensmor

Inlägg av Majkensmor »

Tack för snabbt svar!
Nu väntar/längtar jag bara till att köra igång. Varför vi väntar är för att vi ska ut och resa osv. det blir nog bäst om vi har minst två "tomma" veckor att kura på. /majkensmor
Majkensmor

Inlägg av Majkensmor »

Nu har jag kört igång och kura. Det går bra men när jag ska lägga henne i sängen räcker det med att hon nuddar sängen så börjar hon skrika. Även på dagen. Hon kan vara hur glad som helst och skratta tills hon förstår att hon är i sängen, då kommer tårarna direkt. Vad ska jag göra för att hon ska vara glad och nöjd med att ligga i sängen. Vi är inne på natt tre.
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och välkommen,

du skall göra som du gör, visa för henne att DU inser hur skönt det är att ligga i sin säng och äntligen få sova, visa det med varenda cell du har i kroppen så skall du få se.

Ni är precis i början på detta, låt det ta sin tid, du har ju den tiden eller hur? :wink:

Fortsätta jobba på så fint skall du se. :thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"