Halloj,
ja, det stämmer precis det som står i inlägget du hittade! Det var väl det jag försökte förmedla där tidigare när jag skrev att det är viktigt att finnas till och bekräfta. Och det är oxå gnm att arbeta så man VERKLIGEN nöter in /befäster ramsan. Om barnet frågar 100 ggr ska vi svara 101 ggr

Dvs vi ska alltid ha sista ordet.
Ni har inte gjort ngr "fel", tänk inte så! Det handlar snarare om att utveckla sig, och det är ju det din dotter oxå gör just nu. Kommer du ihåg att jag skrev att jag ser kurens 11 dygn lika mkt som en process för dom vuxna som för barnet
Så ta med dig det nya tänket kring ramsan nu, och kör så det ryker.Men var oxå noga med att vara uppmärksam på när hon börjar "ta" ramsan, så att du inte kör på för hårt.
Ang KRIS...ja, när är det det? Man måste formulera för sig själv när det inträffar helt enkelt. Jag har under en period tidigare i vintras, när Sigge var ganska nykurad, haft det lite darrigt i mitt privatliv...och då tålde jag inte ngr som helst utspel från hans sida, med följden att jag gick in ganska så ofta, i hans fall var det mer vändningar som stod i fokus (han kunde inte vända sig tillbaka på mage själv). Med följden att jag såklart blev hans lilla servicecentral och ramsan den fattade han inte ett skvatt av. Sen så striktade jag upp det där, tog väl 2-3 jobbiga dygn, och sen har det inte varit ngt mer med det på över 2 månader. Jag berättar allt detta för att visa på hur mkt det hänger ihop med vår egen oro och hur vi mår och kan hantera omvärlden. Fick ett mkt klokt svar av AW som skrev i en tråd jag hade att "Oro är den värsta boven i all barnavård" och så ÄR det!
Till skillnad mot för när vi kurade vårt mellanbarn...vi var aldrig ens IN till henne under hennes första halvår som kurad. Vi tog ALLTID fighten utanför hennes dörr, ibland var det bataljer på 2-3 timmar. Men då var hon oxå störtsäker sovare mkt snabbare än vad Sigge har varit. Och det har ju varit "mitt fel" eftersom jag darrat runt som jag gjort.
Så, formulera för dig själv nu när DU anser att det är kris? När förlorar ni kommunikationen? När låter hon ledsen? Är det så att ÄVEN om hon är ledsen så kan hon klara upp det? Det är bara du/ni som kan avgöra detta.
Jag har väntat "typ en minut" efter att jag ramsat innan jag gått in.
Jag kan tyvärr inte berkriva KRIS på ngt annat sätt än såhär eftersom jag tror att man måste formulera för sig själv...
Jag ska försöka svara på dina frågor du hade i det tidigare inlägget ikväll. Ha en bra dag!
Kram Sanna