Vårt schema ser ut som följer:
07.00 Väckning, amning
08.30-10.00 Sova 1,5h
10.00 Gröt
12.00-13.30 Sova 1,5h
13.30 Amning
15.45-16.30 Sova 45 min
16.30 Mat, amning
18.45/19.00 Gröt
19.30 Sova natt 11,5h
Maten går bra generellt, men han är lite svår att få i ny mat. Det är därför jag har kvar så mycket amning. Gröt går bra, men han vill inte ta välling.
Sover på mage med larm, har gjort sen ganska tidigt. Rummet är kolsvart. Tanken är att han och storasyster ska dela rum men eftersom han strular så på nätterna fortfarande har han fått hennes rum och hon fått flytta in i vårt. Hon måste ju få sova.
Han sover bra när han väl somnat.
Han känner direkt att läggning är på g och det gillar han inte. Vi kämpar med skrattet till godnattet, men det är jättesvårt att få honom att skratta ordentligt på kvällen. Det är som att han vet att då väntar sängen.
Vi tycker vi har läst boken många gånger, det är av den man blir peppad att det ändå ska gå. Därför vill man köra vidare och inte bara släppa allt.
Gällande våra läggningar:
Vi badar honom dom flesta kvällar, sätta på nattblöja och pyjamas. Ger honom gröt, han äter nästan två portioner på kvällen. Nu sista dagarna har vi gett honom katrinplommonpuré till gröten då han blivit lite hård av den.
Han är uppe en stund efter avslutat mål och leker/busar lite med mamma, pappa och storasyster. Vi förbereder rummet innan så bara sänglampan lyser. Vi går in med honom, säger god natt till lampan och lägger ner honom. På med täcket och larmet och går ut med ramsan.
Han ligger ofta och pratar en stund och det är ju helt ok, men vissa kvällar är han jättearg och ledsen.
Vid uppvak på natten ramsar vi, men han brukar skrika upp sig och bli jätteledsen. Han vaknar inte samma tid varje natt heller så jag tycker det är så konstigt. Inte alltid på morgontimmarna. Oftast bara en till två gånger. Blir han jätteledsen så går vi in och lägger till rätta, hjälper inte det har vi buffat och då har han lugnat ner sig och tillslut somnat om.
När vi får honom att somna om sover han ofta när vi kommer in vid 7 på morgonen, men det händer även att han vaknar redan vid 6.30-6.45 tiden. Då har vi plocket upp honom.
Blev nog lite rörigt det här men jag hoppas du hänger med