Har en son som snart blir 10 månader som jag precis har börjat kura. Vi har genomgått 2 nätter och det funkar lite så där men det jag har mest problem med är att han vaknar klockan 6 och vill inte sova mera. I morse höll jag på i 1 timma och 10 minuter innan han somnade om. Och då gjorde jag nått man inte får göra....jag gjorde solfjädern tills han somnat och smög sedan ut. Det var bara 10 minuter kvar tills han skulle gå upp för dagen enligt schemat men jag lät honom ligga i 40 minuter innan jag väckte honom.
Jag vet att man inte ska göra så men jag visste inte vad jag skulle göra.
Man ska ju inte heller ta upp honom ur sängen om han är ledsen och om han då vägrar somna om vad ska man göra?
Det var likadant första natten. Han vaknade klockan 6 men då bestämde jag att vi gick upp för dagen. Jag har egentligen tänkt att han ska gå upp 07.30.
När jag har lagt honom de två första nätterna har han somnat på 30 minuter efter mycket om och men. Han vaknar efter ca. 3 timmar och vi får börja om. Han ställer sig i sägen och skriker efter mig. Vill så gärna att det ska funka och jag tänker inte ge upp.
Är tacksam för snabbt svar då det är dags ikväll igen och jag misstänker att det kommer bli likadant imorgon bitti.