Nu har morgnarna börjat spåra ur!
Övergång till sommartid funkade utmärkt, festen likaså (tack för uppmuntran!) och jag har börjat få ordning på dagslurarna, som jag inte jobbade med så intensivt under kuren

Hamnade i lite vagningsträsk där, men det är snart löst!
MEN, vi har börjat få riktigt struliga morgnar
Vi kurade storebror mycket framgångsrikt med väckarklocka, och nu har de sovit i samma rum i ca 2 veckor. Nätterna funkar utmärkt, de verkar inte störa varandra.
Lille S har under tre morgnars tid vaknat tidigare och tidigare (nu 05.30) - han vänder sig oerhört ofta både vid läggning, dagslurar och nu på morgnarna - och kan inte vända sig tillbaka. Jag tassar snabbt in, vänder en (klarvaken

) kille tillbaka till magen, ramsar ut och väntar.... Ibland blir han tyst en längre stund, men till slut blir han irriterad och börjar skrika, nån gång runt 06.30-06.45. Storebror har då ofta varit vaken en stund pga tilltagande gnöl från lillebror, men när skriket och mina ramsningar pågått ett tag blir också han irriterad och vill gå upp (inte så konstigt, kan jag tycka).
I tisdags morse sov min mamma över, och när lille S vrålade i högan sky kl 06.45 gick jag in och gjorde morgon

(i tron att hon skulle tycka att jag var en förfärlig mor)... Och så blev det likadant två morgnar efter detta - och nu vill jag INTE ha det så här mer!
Problemet är ju inte att få ordning på lille S, det vet jag hur det ska gå till, utan hur vi ska få storebror att acceptera att ligga kvar i sin säng tills väckarklockan ringer medans lille S skriker och jag ramsar och ev solfjädrar...
Snälla ge lite råd kring detta, vi var ju så nära så nära att vara i hamn #-o

Maria
Mamma till gossen S, född september 2010 (prematur med 7 veckor), Barnaboksbarn sen november 2010, och N, född december 2007.