Hej
Härligt att ni börjat få ordning på saker och ting...precis som du beskriver så innebär ju en flytt stora omställningar, både för oss vuxna och för barnen. Men här gäller det att vara trygg och visa barnet att allt är som vanligt. Så, jag drar till med en gammal klyscha som ändå är betydelsefull

- jobba på ATTITYDEN nu! Får ni frågor om varför det är som det är, då ska ni svara på samma sätt varje gång
Det du beskriver om "varannandagsfunkandet" tycker jag verkar vara ett ganska tydligt tecken på att er son behöver få bli bekräftad ännu mer. Och det gör ni enklast gnm det som du själv säger - kämpa på :thumbsup:
Vore jag er skulle jag se till att sluta gå =; in vid uppvaken och istället ta "fighten" 1-3 nätter och bara låta ramsan jobba. Nu är ni nästan nere i ett "litet träsk" och ni ska bort därifrån :thumbsup: Solfjädern är jättebra, men ska bara

användas vid direkt kris, dvs inte bara för att det skett ngt uppvak och man vill kunna söva om barnet. Använder man den så måste man oxå vänta ett rejält tag efter att man ramsat innan man går in - annars betyder ramsan att man kommer in - och det är ju inte meningen [-(
Hur är det med schemat? Nåt som måste ändras nu såhär 3 v (är det väl ca) efter att ni började kuren? Klura på det...
Sen är det ju faktiskt så att det tar en månad innan kuren sitter. Det där kan man tycka låter fjantigt, men det var min erfarenhet nu när jag kurade min yngste i november att de där 4 v sammalagt faktiskt gjorde helheten.
Om det är svårt för honom att sova i vagn på promenad kanske ni ska köra en period då han bara sover inne i sängen på dagtid, om detta funkar bättre för honom? Så att han får in känslan/schemat/klockan i kroppen? Försår du hur jag menar?
I tider av darr är mitt bästa råd att man striktar upp, går tillbaka back to basis (tänk "kuren"), gör det så enkelt och strukturerat som möjligt och kör så. Minst 10 dgr.
Det här kommer lösa sig :thumbsup: Som du skriver så har ni ju redan lyckats reda upp en hel del - eller hur!

Sanna